خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/12 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی‌خواه:

وزیر آموزش و پرورش نتوانست به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در انتقاد از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد که وی نتوانست برنامه‌هایی که در زمان رای اعتماد برای حوزه‌هایی اعم از سند تحول بنیادین، موضوعات رفاهی و معیشتی معلمان، ارتقاء آموزش فنی و حرفه‌ای، ترمیم جایگاه‌های شغلی تخصصی فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان و تربیت، جذب و نگهداشت نیروها در این حوزه اعلام کرد را اجرا کند.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر یکی از وزرای اسبق وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه در حق آموزش و پرورش اجحاف شده است چراکه برخی وزرای آن دیدگاه تربیتی نداشتند، گفت: اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا در گذشته این گونه اظهارنظرها ابراز نشده بود؟ بنابراین این اقدام را می‌توان ناشی از تداخل دیدگاه سیاسی با موضوع تخصصی تلقی کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده این اظهارنظر را از این جهت نمی‌پسندم که کاندایداهایی که برای وزارتخانه‌ها معرفی می‌شوند به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند و از این نظر از نمایندگان رای اعتماد می‌گیرند اما در هیچ قانون و اساسنامه‌ای نیامده است که وزیر مربوطه باید چه دیدگاهی داشته باشد.



نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتقاداتی که نسبت به عملکرد وزیر کنونی آموزش و پرورش وارد است، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی که در زمان رای اعتماد برای اداره این وزارتخانه در حوزه‌هایی اعم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوعات رفاهی و معیشتی معلمان، ارتقاء آموزش فنی و حرفه‌ای، ترمیم جایگاه‌های شغلی تخصصی فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان و تربیت، جذب و نگهداشت نیروها در این حوزه اعلام کرد نتوانست به اجرا درآورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348582
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار