خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/04 - 16:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

وزیر آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌‎تر به مجلس معرفی شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن شرایط حساس حوزه آموزش و پرورش در مقطع کنونی، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌‎تر به مجلس معرفی شود و این مسئله خواسته اعضای کمیسیون آموزش است.

 شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب تشکیل و تکمیل هرچه سریع‌تر دولت و کابینه بود به همین جهت انتظار این است که وزیر آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر به مجلس معرفی شود.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار داریم وزیری مدیر، مدبر و فردی از جنس فرهنگیان که آشنا با سطوح مختلف آموزش و پرورش است به مجلس معرفی شود تا در این شرایط بتواند مسائل مهمی پیش روی حوزه آموزش و پرورش کشور را مدیریت کند.



وی  با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل ضرورت معرفی وزیر آموزش و پرورش بررسی رتبه بندی معلمان است، افزود: ضرورت دارد در این شرایط وزیری با اختیار تام به مجلس معرفی شود تا بتواند نسبت به مسئله رتبه بندی در دولت نیز از جایگاه معلم دفاع و زمینه را برای اجرای لایحه رتبه بندی فرهنگیان فراهم کند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، لایحه رتبه بندی فرهنگیان را مطالبه چندین ساله معلمان دانست و تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در کمیسیون آموزش مجلس برای ارتقای جایگاه و شأن نظام آموزشی کشور صورت گرفته که تصویب رتبه بندی فرهنگیان یکی از گام‌های اساسی در این جهت است؛ لذا آموزش و پرورش نیازمند معرفی وزیری با اختیارات کامل برای حمایت از معلمان است.



قاسمی پور یکی دیگر از چالش‌های مهم را بازگشایی حضوری مدارس برشمرد و گفت: اگر در این زمینه نیز وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌شد و در جلسات ستاد ملی کرونا حضور می‌یافت، قطعا شرایط بهتری برای بازگشایی حضوری مدارس تدبیر می‌شد. هرچند در حال حاضر بسیاری از کلاس‌های زیر  10 دانش آموز به صورت حضوری دایر شدند ولی نیاز است وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف آموزش حضوری یا غیرحضوری در اسرع وقت به مجلس معرفی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 329808
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار