خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

وزارت آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه امروز کمیسیون آموزش مبنی بر راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در نشست امروز ادامه بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بررسی شد.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز تا ماده 11 این قانون مورد بررسی قرار گرفت که براساس مصوبه امروز وزارت آموزش و پرورش مکلف شد حداکثر ظرف مدت 6 ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را راه اندازی کند.



حاجی پور ادامه داد: براساس ماده 9 این طرح مقرر شد تمامی آمار کارکنان، دانش آموزان، فضا، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تاسیس و راه اندازی، شاخص های ارزیابی، میزان شهریه، درآمدها و هزینه های آن ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع، دقیق و شفاف در این سامانه درج کند.



وی افزود: همچنین براساس بندی از ماده 11 این طرح مقرر شد آموزگاران دوره ابتدایی تمام وقت محسوب شوند و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز 30 ساعت در هفته تعیین شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: ادامه بررسی این طرح در نشست بعدی کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت تا این طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 329452
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار