خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 11:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش؛

وزارت آموزش و پرورش مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود را در مناطقی که نیروی رسمی کافی وجود ندارد بکار بگیرد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از بررسی آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی در کمیسیون متبوعش خبرش داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از بررسی آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید در کمیسیون متبوعش خبرش داد و نوشت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود را در مناطقی که نیروی رسمی کافی وجود ندارد به تفکیک شهرستان و منطقه تهیه و در اسرع وقت به سازمان اداری و استخدامی ارسال کند تا مجوز به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی سال‌های گذشته را برای اول مهر صادر کند.

متن پیام به شرح ذیل است؛

« بسم الله الر حمن الرحیم»

جناب آقای دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

با عنایت به جلسه مورخ ۱٤۰۳/۵/۲۱ کمیسیون ،آموزش تحقیقات و فناوری با موضوع «بررسی آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید بندهای زیر به تصویب رسید که لازم است در اسرع وقت اجرا شود.

۱- وزارت آموزش و پرورش مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود در مناطقی که نیروی رسمی کافی وجود ندارد به تفکیک شهرستان و منطقه تهیه و در اسرع وقت به سازمان اداری و استخدامی ارسال کند تا سازمان اداری و استخدامی مجوز به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی سال‌های گذشته را برای اول مهر صادر نماید.

۲- به علت مغایرت بخشنامه اجبار فرهنگیان حائز شرایط بازنشستگی به ادامه خدمت با قانون برنامه هفتم مقرر شد وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت نسبت به ابطال بخشنامه فوق اقدام نماید.

مقرر شد مطابق بند «خ» تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ،١٤٠٣ وزارت آموزش و پرورش نسبت به بکارگیری افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مدرسین طرح ،امین معلمان ،قرآنی مربیان پیش دبستانی، معلمان برون سپار، سرباز معلم و معلمان مدارس غیر دولتی به صورت حق التدریسی ٢٤ ساعت در هفته از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام نماید. لازم به ذکر است چهار گروه آخر علی رغم اینکه در مشروح مذاکرات مجلس مطرح شده ولی در قانون نیامده است لکن با توجه به نیاز شدید به ،معلم از ظرفیت این عزیزان نیز استفاده شود.

 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی./

  • کد خبر : 382114
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار