خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/07 - 13:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی ضمن برشمردن اولویت‌های آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش باید مورد حمایت کابینه دولت باشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن برشمردن اولویت‌های وزارتخانه مهم آموزش و پرورش، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود باید مورد حمایت کابینه دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور باشد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رأی اعتماد مجلس به یوسف نوری، او را فردی مفید برای آموزش و پرورش دانست و گفت: با توجه به اینکه نوری در وزارت آموزش و پرورش نقش‌های کلیدی ایفا کرده و در کارنامه خود فعالیت‌های اقتصادی دارد، می‌‎تواند در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش حرف برای گفتن داشته باشد.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس، وزارت آموزش و پرورش را یک وزارتخانه ملی دانست، افزود: میزان حمایت دولت به ویژه سازمان برنامه، سازمان امور اداری و استخدامی یک مطالبه جدی باید از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش باشد. 



وی وزارت آموزش و پرورش را نیازمند حمایت کلیت دولت دانست و ادامه داد: کسی که وزیر آموزش و پرورش می‌شود باید با اطمینان بداند چقدر مورد حمایت این دو سازمان مهم و هیئت دولت است.‌



وحیدی با یادآوری اینکه برنامه‌‎های نوری برنامه‌های خوبی است ولی اولویت‌ها در برنامه شما دیده نمی شود، گفت: برنامه خوبی تدوین شده ولی در ۴ سال چه اولویت‌هایی وجود دارد، اولویت هایی که طی ۴ سال می‌خواهد محقق شود، باید برای مجلس شفاف شود. 



وی اضافه کرد: آموزش و پرورش چون جامعه انسانی بزرگی را پوشش می دهد، نفوذ کلامی  می خواهد نه نفوذ دستورالعملی و بخشنامه‌ای و تحول آفرینی هم نفوذ دلی می خواهد لذا جامعه همکاران فرهنگی را باید همراه کرد.



این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: یکی دیگر از مسائل مهم استفاده از نیروهای باانگیزه است و استفاده از این نیروها نشان خواهد داد وزیر جدید دولت سیزدهمین تا چه میزان تمایل به تحول آفرینی در این وزارتخانه دارد.



وحیدی  تصریح کرد: در وزارت آموزش وپرورش باید نظام شایستگی حاکم باشد، زیرا پدرخوانده های زیادی در جریان‌های مدیریتی نفوذ می‌کنند ولی اگر وزیر نظام شایستگی را اعمال کند توصیه های افراد، رفع خواهد شد.‌



بیمه‌های بی خاصیت فرهنگیان، منزلت معلمان را از بین برده است



وی با تأکید بر ضرورت توجه به وضعیت معیشتی فرهنگیان، عنوان کرد: این بیمه‌های مکمل بی خاصیت فرهنگیان، منزلت معلمان را از بین برده است. کمترین افزایش حقوق را قشر مظلوم نیروهای خدماتی داشته اند و تاکنون کمترین توجه به این نیروها شده است در صورتی که این نیروها بخشی از پازل تعلیم و تربیت هستند.



وی اضافه کرد: رتبه بندی آبروی دولت و مجلس است و باید آن را جدی بگیرید که مهم ترین بخش های مغفول مانده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: در حوزه فضا و تجهیزات مدارس و مدارس تخریبی نیاز به یک جهش است. همچنین ساماندهی نیروی انسانی مطالبه مهمی است و هرچند دانشگاه فرهنگیان در فرایند یاددهی یادگیری مهم ترین نقش را دارد.



وی یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان را اعمال مدرک تحصیلی و استفاده از معلمان دارای مدارک بالا جهت‌ تدریس در دانشگاه فرهنگیان کشور دانست و گفت: نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم در چند سال گذشته جذب جدیدی وجود نداشته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 332189
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار