خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/19 - 10:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی ضمن تأکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان:

واگذاری صرفاً چند ساختمان به دانشگاه فرهنگیان کافی نیست/ تمام نیازهای آموزش و پرورش باید از مجرای دانشگاه فرهنگیان تأمین شود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به رشد و توسعه دانشگاه فرهنگیان، اخبار منتسب به خود مبنی بر مخالفت با توسعه دانشگاه فرهنگیان را قویاً تکذیب و تصریح کرد: واگذاری صرفاً چند ساختمان به دانشگاه فرهنگیان کافی نیست بلکه تمام نیازهای این دانشگاه برای جبران کسری معلم در کشور باید تأمین شود.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به تخریب‌های صورت گرفته علیه خود، درباره عدم حمایت از دانشگاه فرهنگیان، گفت: طی سه سال گذشته هر کجا صحبت از دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش بود، با صدای بلند از جایگاه مهم این دانشگاه دفاع کرده و همواره خواستار توجه به این دانشگاه بوده‌ایم.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بارها تأکید کرده‌ایم که 70 درصد ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان به دلیل فرسودگی کد تخریب دارد، سرانه دانشجویی این دانشگاه پایین بوده و در نطق مجلس هم تصریح کردم که همه دستگاه‌ها موظفند آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را در تأمین ساختمان‌، تجهیزات و امکانات یاری کنند.



وی با بیان اینکه قطعا بدون حمایت سایر دستگاه‌ها و ثابت ماندن اعتبارات برای دانشگاه فرهنگیان، به هیچ عنوان نمی‌توان میزان معلمان مورد نظر کشور را تأمین کرد، اظهار کرد: مدافع جدی دانشگاه فرهنگیان هستیم و باید برخی از ساختمان‌هایی که متعلق به این دانشگاه بوده به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.



همه نیازهای آموزش و پرورش باید از مجرای دانشگاه فرهنگیان برطرف شود



فلاحی اخبار منتشر شده علیه خود در مخالفت با توسعه دانشگاه فرهنگیان را کذب محض دانست و گفت: معتقدم همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند باید کلیه معلمان از مسیر دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند و ظرفیتی که در دولتی قبلی از بین رفت و به سالانه جذب 3 هزار دانشجو رسید در این دولت باید افزایش یابد و تمام نیازهای آموزش و پرورش از این دانشگاه تأمین شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، صرف اینکه چندین ساختمان به این دانشگاه واگذار شود به هیچ عنوان کافی نیست و نیازهای این دانشگاه به نحوی باید تأمین شود که معلمان کشور از این مجرا تأمین شود.



کد تخریب خوردن 70 درصد ساختمان‌‎های دانشگاه فرهنگیان باید در جلسه سران قوا مطرح شود



وی با اشاره به اجرای طرح مولد سازی در دولت، اضافه کرد: صرفاً وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌‎تواند نیازهای این دانشگاه را برطرف کند، لذا مسائل و مشکلات این دانشگاه از جمله کد تخریب خوردن 70 درصد ساختمان‌های این دانشگاه به دلیل فرسودگی باید در نشست سران قوا مطرح و برای آن چاره اندیشی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367757
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار