خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/22 - 10:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح شد؛

واکنش راستینه به نامه سرگشاده مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به نامه سرگشاده مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال، گفت: سال گذشته دولت قبل در لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی را به عنوان نهاد عمومی غیردولتی قلمداد کرد اما یک سال بیشتر از تصویب این قانون نگذشت که فدراسیون‌ فوتبال درخواست اختیارات بیشتر و تغییر ماهیت فدراسیون‌ها را دارد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به نامه سرگشاده مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال که در پاسخ به اظهارات قبلی راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی بود، گفت: در اظهارات قبلی خود گفته بودم جریان نفوذی در فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند تا پیام‌های غلطی به فیفا منتقل کند، اما وقتی نامه سرگشاده مشاور حقوقی فدراسیون را دیدم خیلی متعجب شدم.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند نکته حقوقی در این نامه سرگشاده وجود دارد که مشاور حقوقی فدراسیون نسبت به آن نا آگاه است، افزود: نخستین مسئله اینکه فرآیند قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، فرآیند مشخصی است و اگر لایحه‌ای به مجلس ارائه شود در کمیسیون‌ها بررسی و در صحن مجلس تصویب می‌شود و پس از آن با نظر تأییدی شورای نگهبان می‌تواند تبدیل به قانون شود. همه این موارد در حالی مطرح شده که در مصاحبه قبلی گفته بودم فدراسیون فوتبال تلاش نکند با سیگنال دادن به فیفا سرنوشت فوتبال کشور را به لایحه‌ای گره بزند که آیا در مجلس تصویب بشود یا نشود.



راستینه اضافه کرد: از سوی دیگر مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در این نامه عنوان کرده است که فدراسیون فوتبال از اختیارات کافی برخوردار نیست در حالیکه فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی بوده که مجمع عمومی دارد و همه این اتفاقات فوتبالی بر اساس تصمیمات درون فدراسیون رقم می‌خورد.



وی افزود: در فراز دیگری از این نامه سرگشاده، گلایه شده که فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان است که بیان این مسئله نیز تعجب برانگیز است، چراکه در تمام دنیا، دستگاه‌های نظارتی حتی بر بخش خصوصی مستقل هم نظارت دارد چه رسد به فدراسیون‌های ورزشی!



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دیگر این است که در این نامه سرگشاده قید شده ما نیازمند اختیارات تام و استقلال خاص هستیم تا بتوانیم بر اساس آنچه نیاز فدراسیون است، تصمیم گیری کنیم و این درحالیست که سال گذشته دولت قبل در لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی را به عنوان نهاد عمومی غیردولتی تعریف کرد اما یک سال بیشتر از تصویب این قانون نگذشته است که فدراسیون‌ فوتبال درخواست اختیارات بیشتر و تغییر ماهیت فدراسیون‌ها را دارند.



وی تأکید کرد: امروز آنچه در مجلس در حال مشهود شدن است، پر رنگ شدن نقش جریان نفوذ در فدراسیون فوتبال بوده که می‌خواهد به هر نحوی فوتبال کشور را دچار مشکل کند، لازم است نهادهای نظارتی قبل از اینکه جریان نفوذ به فوتبال کشور آسیبی وارد کند، به مسئولیت‌های نظارتی خود عمل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333454
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار