خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/19 - 17:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی با اشاره به بازدید امروز کمیسیون آموزش از مؤسسه واکسن‌سازی رازی مطرح کرد:

واکسن «کوو پارس» از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است/ 5 میلیون دز واکسن تولید داخل در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه واکسن «کوو پارس» از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است، گفت: متأسفانه 5 میلیون دز واکسن تولیدی این مؤسسه در گیر و دار بروکراسی اداری است.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به بازدید بعد از ظهر امروز اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، عنوان کرد: اقدام بسیار مهمی در مؤسسه رازی به دست دانشمندان ایرانی صورت گرفته که واکسنی بر مبنای پروتئین در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به تولید رسیده است.



کوو پارس انقلابی در تولید واکسن در کشور



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه این واکسن دارای پشتوانه‌های علمی و با موادی خاص به مرحله تولید رسیده است، افزود: تولید واکسن کوو پارس انقلابی در حوزه واکسن سازی در ایران ایجاد کرده به طوریکه این موسسه از روش پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرده است.



وی اضافه کرد: مؤسسه رازی با بهره گیری از این تجربیات 100 ساله و اندوخته های علمی محققان خود، گامی مهم در عرصه واکسن سازی در کشور برداشته و تا کنون 5 میلیون دز واکسن آماده تزریق در این مؤسسه وجود دارد که در انتظار اخذ مجوز است.



شرکت 14 هزار نفر در کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس



منادی سفیدان با یادآوری اینکه تا کنون بیش از 14 هزار داوطلب واکسن در کارآزمایی بالینی واکسن کوو پارس شرکت کردند، افزود: این واکسن در سه دز  مورد استفاده قرار می‌گیرد که دز سوم آن به صورت استنشاقی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تولید این واکسن را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و گفت: با وجود نتایج مثبت واکسن کوو پارس همچنان در انتظار اخذ تأییدیه‌های خود از سازمان غذا و دارو است، درحالیکه برخی از واکسن سازی‌های پس از کووپارس مجوزهای بیشتری را دریافت کرده‌اند.



اگر یک روز فعالیت این مؤسسه با مشکل مواجه شود، روی قیمت تمام شده گوشت و مرغ تأثیرگذار است



وی تصریح کرد: علاوه بر واکسن کرونا مؤسسه رازی در سایر حوزه‌ها از جمله تولید واکسن برای دام و طیور نیز جایگاه ویژه در حوزه امنیت غذا دارند و اگر یک روز فعالیت این مؤسسه با مشکل مواجه شود، روی قیمت تمام شده گوشت و مرغ تأثیرگذار است.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این واکسن پشتوانه‌ای مهم برای حوزه سلامت در دهه‌های آینده است و در بازدید چند ساعته امروز کمیسیون از این مؤسسه تلاش‌های مؤسسه رازی قابل مشاهده بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 328724
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار