خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/27 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو:

نیازمند حمایت مجلس برای تحقق برنامه‌ها در عرصه فناوری نانو هستیم

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به برگزاری نشست مشترک با فراکسیون اقتصاد دانش بنیان، گفت: نیازمند حمایت مجلس برای تحقق برنامه‌ها در حوزه فناوری نانو هستیم.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست مشترک اعضای این ستاد با فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس عنوان کرد: خوشبختانه اعضای فراکسیون اقتصاد دانش بنیان اشراف کاملی در مسائل و مشکلات حوزه فناوری نانو داشته و این حوزه را به خوبی درک می کنند.



وی با بیان اینکه ایران از کشورهای پیشگام در حوزه فناوری نانو به شمار می آید، اضافه کرد: در این نشست مقرر شد با تلاش های اعضای فراکسیون اقتصاد دانش بنیان، مجلس با وضع قوانین و مقررات به حوزه فناوری نانو کمک کند.



دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تصریح کرد: ایران می تواند یکی از کشورهای پیشگام در حوزه نانو باشد که در حوزه صادرات نیز نقش آفرینی مهمی ایفا کند، بر همین مبنا مقرر شد حوزه فناوری نانو در بودجه 1400 به طور جدی مورد حمایت مجلس قرار گیرد.



سرکار اضافه کرد: همچنین مقرر شد با وضع استانداردهای الزامی و اجباری، محصولات تولیدشده در فناوری نانو در بازار عرضه شود تا علاوه بر صرفه جویی در انرژی، به ارتقای کیفیت در حوزه فناوری نانو نیز کمک کند.



وی تمرکز بر حوزه ماشین سازی در فناوری نانو را یکی دیگر از برنامه های ستاد ویژه فناوری نانو برشمرد که باید مورد حمایت مجلس قرار گیرد و تصرح کرد: در حال حاضر ستاد نانو دارای مجموعه ای است که اختصاصاً به ساخت ماشین آلات صنعتی می پردازد و این حوزه مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار دارد.



دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اضافه کرد: در صورت تحقق این برنامه ها، ایران می تواند دارای فناوری و صنعت واقعی نانو شود، چرا که زمانی می توان ادعا کرد ایران دارای فناوری نانو است که بتوانیم ماشین آلات را در داخل تولید کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 314032
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار