خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 14:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

نمایشگاه کتاب مجازی در شرایط کرونا یک روش برد- برد است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی با تقویت زیر ساخت‌ها می‌تواند یک روش برد-برد برای حمایت از ناشران وخریداران کتاب باشد.

زهره سادات لاجوردی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه باید ارتقا یابد اما در شرایط حاضر به دلیل وجود محدودیت‌ها و رعایت فاصله گذاری به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در حال برگزاری است و از طرفی برگزاری مجازی نمایشگاه با انتقاد برخی از ناشران روبرو شد مبنی بر اینکه این روش برای حمایت از ناشران و خریداران مناسب نیست.



خسارات کرونا به صنعت نشر



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۶۹ درصد ناشران معتقدند که صنعت نشر حداقل ۴۰ درصد در یک سال اخیر خسارت دیده است، این خسارات از جوانب مختلف به دلیل آسیب‌هایی است که کرونا بر فضای صنعت نشر کشور وارد کرده که از آن جمله می‌توان به تعطیلی نمایشگاه کتاب تهران، تعطیلی نمایشگاه‌های استانی، تعطیلی‌  فروشگاه‌های کتاب اشاره کرد؛ با تمام این تفاسیر برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی با تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند یک روش برد-برد برای حمایت از ناشران و خریداران کتاب باشد.



وی ادامه داد: در طرح پاییزه کتاب، خریداران می‌توانستند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان و با تخفیف ۲۰درصدی به ازای هر کدملی کتاب خریداری کنند که ادامه این رویه به صورت طرح‌های زمستانه و بهاره به سود ناشران و خریداران خواهد بود.



نمایشگاه کتاب یک فرصت طلایی برای اقشار فرهنگی



 عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود : حدود 90 درصد  خریداران کتاب‌های  تخصصی اقشار فرهنگی از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، فرهنگیان و ... هستند؛ برگزاری نمایشگاه کتاب یک فرصت طلایی برای این گروه است که با انواع روش‌های خرید از جمله خرید اینترنتی، تلفنی و... نیز آشنایی دارند.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: دنیا هر روز بیشتر با فناوری همسو می‌شود و ما نیز باید بتوانیم خود را با این روند هماهنگ کنیم. اکنون دنیا به سمت مجازی شدن پیش رفته که این فضا به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری، فرصت‌هایی را در اختیار حوزه‌های مختلف قرار داده است. نمایشگاه مجازی کتاب نیز در این راستا با برنامه‌ریزی برگزار شد که البته بدون شک مزایا و معایبی خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 312644
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار