خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/16 - 14:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کتابخانه مجلس برگزار می‌کند:

نمایشگاه اسناد و تصاویر تاریخی موجود در کتابخانه مجلس با موضوع انقلاب مشروطه

به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت، نمایشگاهی از اسناد و تصاویر موجود در آرشیو مرکز اسناد کتابخانه مجلس، با موضوع انقلاب مشروطه، در محل موزه مجلس، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت، نمایشگاهی از اسناد و تصاویر موجود در آرشیو مرکز اسناد کتابخانه مجلس، با موضوع انقلاب مشروطه، در محل موزه مجلس، برگزار می‌شود.



۱۴ مرداد ماه مصادف با سالروز صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار است؛ فرمانی که سنگ بنای تشکیل مجلس شورای ملی در ایران گردید. به همین مناسبت و به منظور آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ انقلاب مشروطیت در ایران، مجموعه‌ ای از اسناد و تصاویر مرتبط با این واقعه تاریخی در قالب نمایشگاهی به همت مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار می‌گردد.



این نمایشگاه که به عنوان بخشی از دوره آموزشی پودمان تخصصی آرشیو و کتابخانه، طراحی و اجرا شده است، از تاریخ ۱۶ مرداد ماه در سالن ورودی موزه مجلس در معرض دید شرکت کنندگان در این پودمان و عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.



انقلاب مشروطیت، مجموعه کوشش‌ها و رویدادهائی است که در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد و به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید و بدون شک یکی از مهم‌ترین تحولات سیاسی تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366175
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار