خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/27 - 10:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

نقد و بررسی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

نشست علمی" نقد و بررسی ابعاد فرهنگی اجتماعی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" با حضور امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: با روند کنونی کاهش جمعیت، کشورمان با یک ابربحران جدی در ۳۰ سال آینده روبرو خواهد شد و متاسفانه این بحران از آنچه فکر می‌کنیم خطرناک تر است.



امیر حسین بانکی پور تصریح کرد: در خلال تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به گروه های مختلف و محققان و منتقدان فرصت زیادی داده شد که نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و  بیش از ۹۰ جلسه در کمیسیون با این افراد برگزار شد.



رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: دراین زمینه به شدت نیاز به مشورت صاحب نظران و افراد توانمند داریم، اکنون در مرحله بعد از تصویب قانون هستیم و باید برای اجرای آن تلاش کنیم.



وی بیان داشت: قبل از تصویب قانون در قالب جلسات متعدد این طرح از بعد فقهی، حقوقی، اقتصادی و اجتماعی و جنبه های دیگر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، حالت اجرایی به خود گرفت و همه باید برای اجرای دقیق آن کمک کنند.



در این نشست آقایان مسعود امامی دبیر شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و محمد جواد توکلی عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به ارائه بحث خود در نقد این قانون پرداختند و ابهامات و نکاتی را متذکر شدند.



همچنین مدعوین نیز مسائلی در زمینه غربالگری، سقط جنین، تسهیلات زمین و مسکن، زنان خانه دار و اثر این قانون بر فرزندآوری را بیان کردند.



در این نشست پیشنهاد شد، که پژوهشگران و اساتید دغدغه های خود را در قالب پیشنهاد اعمال در قانون برنامه هفتم توسعه به مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ارائه دهند، تا در دل کمیته ای در این مرکز گردآوری و به کمیسیون های مرتبط ارائه شود.



جواد ابراهیمی دبیر کمیسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گزارشی از سیر تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی را ارائه داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335794
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار