خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو فراکسیون ورزش مجلس:

نظارتی بر بودجه فدراسیون‌‎ها وجود ندارد/ غالب اعتبارات وزارت ورزش در فدراسیون‌ها هزینه می‌شود

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بیش از 70 درصد اعتبارات وزارت ورزش در قالب کمک به فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی تزریق می‌شود، گفت: متأسفانه نظارت دقیقی بر بودجه فدراسیون‌‎ها وجود ندارد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری اینکه بیش از 70 درصد اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در قالب کمک به هیأت‌های ورزشی استانی و فدراسیون‌های ورزشی تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: این کمک‌ها بدون هیچ نظارتی صرف و هزینه می‌شود و بعضا راندمان مورد نظر از این بودجه‌ها عاید ورزش کشور نمی‌شود.



دیوان محاسبات نمی‌تواند نظارتی بر بودجه فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی داشته باشد



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به این دلیل که فدراسیون‌های ورزشی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی تعریف شده‌اند، دیوان محاسبات نمی‌تواند نظارت دقیقی بر عملکرد هزینه‌ای فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی داشته باشد و همین نبود نظارت ماهیتاً فسادزا محسوب می شود.



وی با تأکید بر ضرورت اصلاح این رویه در بودجه وزارت ورزش، ادامه داد: نکته قابل تأمل این است که 2 میلیارد تومان از اعتبارات این برنامه در جهت پایش و نظارت بر عملکرد فدراسیون ها، هیأت‌های ورزشی و ادارات کل استانی و کمیته های استعدادیابی در نظر گرفته اند که حدود 0.3 درصد میزان اعتباراتی است که به فدراسیون‌ها و هیئت های ورزشی کمک می شود و همچنین حدود 0.18 درصد اعتبارات هزینه‌ای وزارت ورزش و جوانان است.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بروز اختلافات هیأت‌های ورزشی با فدراسیون‌ها، تصریح کرد: این اختلافات نیز ناشی از نبود یک سیستم دقیق نظارتی و هدایتی در وزارت ورزش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 312624
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار