خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 13:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قادری:

نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید پسینی باشد/ کلیه سازمان‌های کشور باید به فعالیت‌های دانش بنیانی اعتماد کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت علمی فناوری رئیس جمهور باید نظام قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان را به گونه ای طراحی کند که مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان برطرف شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نظام قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این بخش، گفت: شرکت های دانش بنیان توسط نیروهای مبتکر، خلاق، نوآور و طراح ما اداره می شود.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت ها خیلی به سازوکار شرکتی شدن و سازوکار ورود به بازار و تجاری شدن اشراف ندارند و در مراحل اولیه حتما باید مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریئس جمهور و همین طور وزارتخانه های ذی ربط قرار گیرند تا  فضا را به خوبی مدیریت کرده و معضلات و مشکلاتشان جهت تولید انبوه و تجاری سازی برطرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که این شرکت ها در حقیقت خودشان به تنهایی نمی توانند فعالیت خود را پیش ببرند و نیاز است تا در زمینه امور تسهیلاتی ، حقوق مالیاتی ، بیمه و برخی از قوانین از آنها حمایت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاونت علمی فناوری رئیس جمهور باید نظام قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان را به گونه ای طراحی کند که مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان برطرف شود. لذا اگر این اقدامات صورت گیرد ما می توانیم در شرایطی که تراز تجاری ما وضعیت خوبی ندارد، مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

قادری با بیان اینکه باید اقدامات جدی در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان مبنای کار قرار گیرد، ادامه داد: جهت گیری کلیه ارگان های کشور باید به این سمت و سو باشد که به شرکت های دانش بنیان اعتماد شود و نظارت ها از حالت نظارت‌های پیشینی به نظارت پسینی حرکت کند./

 

انتهای پیام

  • کد خبر : 376298
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار