خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/28 - 13:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رحیمی:

نصب دوربین در مهدهای کودک به ارائه کیفیت خدمات و افزایش امنیت کمک خواهد کرد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نصب دوربین در کودکستان‌ها امنیت را در این مراکز از همه لحاظ افزایش می‌دهد؛ گفت: نصب دوربین در کودکستان‌ها به ارائه کیفیت خدمات در این مراکز کمک شایانی خواهد کرد؛ بی تردید بخشی از نظارت‌ها توسط دوربین‌های نصب شده انجام می‌پذیرد، اما هدف اصلی از نصب دوربین حفاظت فیزیکی از نونهالان حاضر در این مراکز است.

رمضان رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد لزوم نصب دوربین در مهدهای کودک، گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اداره مهدهای کودک‌ به طور کامل به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد و بهزیستی نسبت به آنها مسئولیتی ندارد؛ بر همین اساس کودکستان‌ها همانند سایر مراکز آموزشی نظیر مدارس در زیر مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش بوده و نیازمند حفاظت و نگهداری هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مهدها از داشتن سرایدار نیز محروم هستند، افزود: نبود سرایدار در مهدهای کودک نیاز به حفاظت از این مراکز آموزشی را دو چندان می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نصب دوربین در مهدها امنیت را در این مراکز از همه لحاظ افزایش می‌دهد؛ تصریح کرد: بی تردید نصب دوربین در مهدهای کودک امنیت فیزیکی را در این مراکز  بالا خواهد برد؛ بر همین اساس نصب دوربین در مهدها هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حفاظت از کودکان مهمترین اصل برای کارکنان مهدهای کودک محسوب می‌شود، اظهار داشت: نصب دوربین در کودکستان‌ها به ارائه کیفیت خدمات در این مراکز کمک شایانی خواهد کرد؛ بی تردید بخشی از نظارت‌ها توسط دوربین‌های نصب شده انجام می‌پذیرد، اما هدف اصلی از نصب دوربین حفاظت فیزیکی از نونهالان حاضر در این مراکز است.

رحیمی با اشاره به اینکه در صورت بروز تخلف، تاکید بر فیلم‌های دوربین مداربسته می‌تواند راهگشا باشد، خاطر نشان کرد: هدف اصلی و نهایی نصب دوربین در مهدها بیشتر برای ایجاد امنیت فیزیکی در این مراکز است قطعآ فیلم‌های دوربین مداربسته می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلاتی باشد که در مهدها رخ می‌دهد.

مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفت‌وگویی با بیان اینکه استفاده از دوربین مداربسته فعال در ورودی مهدها و همچنین فضاهای عمومی و محل قرارگیری وسایل بازی الزامی است، گفت: هیچ فردی به‌ جز مؤسس و مدیر مهدها حق دسترسی به آرشیو تصاویر ضبط شده را ندارد و در صورت لزوم نیز دسترسی صرفا با دستور مقام قضائی امکانپذیر است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380671
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار