خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/11 - 13:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

نشست کارگروه مالیات اسلامی مرکز با حضور مدیرکل مالیات استان قم

نشست کارگروه مالیاتی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا رئیس این مرکز  و محمد علیزاده مدیر کل امور مالیاتی استان قم، رئیس و سایر اعضای کارگروه برگزار و پیرامون نحوه همکاری دوجانبه، استفاده از ظرفیت های فقهی و دینی در تسهیل و جامعیت قوانین مالیاتی و برگزاری نشست های مشترک تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عنوان کرد: در موضوع نظام مالیاتی باید در سه محور مطالعات نظری و فقه اسلامی، تجربه کشورها و از جمله کشورهای اسلامی و همچنین وضعیت مالیاتی کشور، پژوهش صورت بگیرد، بدون توجه به این سه محور مهم، نمی توان در مسیر بهبود وضعیت مالیاتی کشور اعم از اصلاح ساختار و تسهیل قوانین گام برداشت.



رئیس مرکز تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی، پژوهش های زیادی در زمینه مالیات انجام شده است، بهتر است یک تیم از محققان مامور جمع آوری، پالایش و استخراج مواد مورد نیاز از دل آنها شوند، در این صورت بخشی از نیازهای مطالعاتی در حوزه مالیات برآورده خواهد شد.



وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم ما مردمی مومن، متدین و با ایمان هستند، قطعا فرهنگ سازی و استخراج مفاهیم دینی در زمینه مالیات و تبیین آنها می تواند اثر بخش باشد.



در ادامه محمد علیزاده مدیر کل امور مالیاتی استان قم نیز طی سخنانی خواهان به تصویب رسیدن قوانین جامع در زمینه مالیات شد و گفت: تشتت قوانین مالیاتی گاهی خود مجریان را نیز دچار سردرگمی خواهد کرد.



وی پیشنهاد کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به ایجاد یک قانون جامع و کامل در مورد مالیات کمک کند، اینکه هر سال شاهد تغییر قوانین مالیاتی در حوزه های مختلف و دستورالعمل های جدید باشیم، زیبنده نیست.



وی همچنین استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی در حوزه مالیات را مهم دانست و گفت: هر سال کشورهای اسلامی یک هم اندیشی در زمینه مالیات برگزار می کنند و خوب است مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با شرکت در این هم اندیشی بین المللی، خلاء های موجود در قوانین فعلی را شناسایی و به جامعیت قوانین مالیاتی کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار