خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/21 - 23:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

نشست عوامل یک سریال تلویزیونی با اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات جمعی از هنرمندان و عوامل سریال «پلاک 13» و کارگردان سریال «سنجرخان» در نشست این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(یکشنبه  21 فروردین ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون به مناسبت هفته هنر اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان طلایه‌دار این مکتب، با هنرمندان و عوامل دو سریال «سنجرخان» و «پلاک 13» برگزار شد.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای  نشست امروز، اعضای کمیسیون فرهنگی میزبان عوامل سریال «پلاک 13» ببودند؛ سریالی که در قالب مسائل فرهنگی و اجتماعی با موضوع طنز به مباحث روز اجتماعی می‌پردازد. این سریال توانست در ارزیابی‌ها جزو سریال‌های پرمخاطب تلویزیون باشد. جامعه امروز ما نیازمند به شادی و نشاط است و ساخت چنین سریال‌های می‌تواند بستری برای تزریق شادی به جامعه باشد.   



منتظری یادآور شد: کارگردان سریال پلاک 13 در این نشست با اشاره به جایگاه سریال طنز در میان مردم، خواستار حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از کارها و برنامه‌های طنز شد و مقرر گردید کمیسیون با مسئولان صدا و سیما جلساتی داشته باشد .











نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی


 



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه  تاکید کرد: نشست بعدی کمیسیون با عوامل ساخت سریال «سنجرخان» برگزار شد، این سریال مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و در دو موضوع ملی در قالب "تقویت روحیه وطن دوستی" و "قهرمان پروری" شکل گرفته است. قهرمانانی که توانسته‌اند با  اقتدار به جنگ استکبار و ظلم ستیزی برخاسته و تاریخ نقش بی‌بدیلی آنها را فراموش نمی‌کند. 



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: عوامل ساخت سریال «سنجرخان» از عدم حمایت مادی و معنوی رنج می‌برند؛ در این جلسه مقرر گردید جلسه مشترکی با رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود و مشکلات مطرح شده توسط کارگردان این سریال مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد اکران هر چه سریع‌تر این اثر فاخر باشیم.



وی در ادامه تاکید کرد: این سریال چهره‌ واقعی از مردم غیور کردستان را به تصویر کشیده است، بنا به پیشنهاد لطیفی کارگردان سریال سنجرخان و تصویب کمیسیون بنا شد طرحی برای ساخت مدرسه تولید این سریال تدوین شود و در صحن کمیسیون بررسی شود.



وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی در ادامه برنامه‌های خود دیداری با سازمان اعضای بسیج هنرمندان کشور داشت؛ این سازمان حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو  دارد که در حوزه‌های مختلف ادبی، هنری، صنایع دستی و... ساماندهی شده‌اند، در نظر داشته باشیم، بزرگترین شبکه هنری و ادبی کشور را جوانان تشکیل می‌دهند؛ طبق گفته مقام معظم رهبری اگر می‌خواهید فرهنگ و هنر  این کشور رشد پیدا کند به هنرمندان جوان و مومن تکیه کنید؛ این سازمان کانون اصلی جوانان هنرمند محسوب می‌شود  اما در حال حاضر  با تمام وسعت و ظرفیتی که این سازمان دارد از عدم حمایت و توجه مسئولان رنج می‌برد.



منتظری در پایان خاطر نشان کرد: در این نشست بنا شد سازمان بسیج هنرمندان برنامه پیشنهادی خود را به کمیسیون فرهنگی ارائه کند و اعضای کمیسیون هم نشست مشترکی با وزرای ارشاد، میراث فرهنگی و رئیس سازمان بسیج هنرمندان برگزار کند تا مشکلات این شبکه فرهنگی و هنری بزرگ کشور را برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339943
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار