خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با انتقاد از هجمه های رسانه های دولت به مرکز پژوهش های مجلس:

نباید اندیشکده‌های رسمی و علمی کشور را زیر سئوال برد/از گزارش‌ یا اظهار نظرهای علمی مرکز پژوهش‌ها نباید برداشت سیاسی داشت

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه نباید اندیشکده های رسمی و علمی کشور را زیر سئوال برد، گفت: بیان واقعیت ها به معنای تخریب شخص و نهاد خاصی نیست بلکه مسئولان اجرایی و تصمیم ساز باید با درک دقیق شرایط نسبت به ارائه راهکار برای حل معضلات مردم اقدام کنند.

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به هجمه‌های رسانه های دولت علیه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی از سال های بسیار دور یک بازوی پژوهشی با عنوان مرکز پژوهش ها دارد که به طور معمول به درخواست نمایندگان، نیازهای جامعه و تقاضای مجلس متناسب با حوزه تقنین و نظارت پژوهش می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالى با بیان اینکه رویکرد مرکز پژوهش های مجلس نشان می‌دهد که یک بازوی پژوهشی قوی در کنار مجلس شکل گرفته است، اضافه کرد: نباید از گزارش‌ یا اظهار نظرهای علمی مرکز پژوهش‌ها برداشت سیاسی شود.

وی با یادآوری اینکه قطعاً مرکز پژوهش‌های مجلس یک رکن اساسی در برای قوه مقننه به شمار می‌آید، گفت: تخطئه کردن گزارش های تخصصی و علمی، زیر سئوال بردن تمامی اندیشکده ها، مراکز و مؤسسات پژوهشی است. یکی از وظایف این مراکز و دانشگاه ها انجام پژوهش بدون سوگیری بوده و ما از مرکز پژوهش ها این انتظار داریم که به حق این انتظار را برآورده کرده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش ها همواره در کمیسیون های تخصصی و بررسی قوانین دوره ای بودجه و برنامه مورد استناد و اعتماد نمایندگان بوده است، افزود: قطعا کسی منکر زحمات دولت نیست، اما نباید واقعیت های جامعه که مبنای گزارش های علمی و پژوهشی است را کنار گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: به هر حال ما باید بدانیم سفره مردم امروزه آسیب زا بوده و اگر اینچنین نبود، مقام معظم رهبری در این خصوص به مسئولان اقتصادی و معیشتی تذکر نمی‌دادند. باید واقعیت ها در بازار ارز، بازار خودرو، بازار طلا و مسکن را پذیرفت، مجموعه این شرایط فشار اقتصادی به مردم را افزایش می‌دهد.

وحیدی تصریح کرد: بیان این واقعیت ها به معنای تخریب فرد یا نهاد خاصی نیست بلکه مسئولان باید با درک دقیق شرایط نسبت به ارائه راهکار برای حل معضلات مردم اقدام کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377868
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار