خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/25 - 10:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
چرا ایران به هدف های خود در صنعت گردشگری نمی‌رسد

نایب رئیس فراکسیون گردشگری از دلایل بی برنامگی در یک صنعت پرسود می‌گوید

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌های تک محصولی به گردشگری و محدود کردن آن صرفا برای آثار باستانی، تاریخی، مذهبی و حتی سلامت کاملا اشتباه است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تقویت گردشگری فارغ از تمام نگاه‌های تک بعدی به این صنعت گفت: وابستگی به صنعت نفت، کشور را از حوزه‌های دیگر عقب گذاشته به گونه‌ای که پردرآمدترین صنعت کشور گردشگری با توجه به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله مورد غفلت واقع شده است.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت افزود: بعد از اعمال تحریم‌های نفتی ناگریز بودیم با چنگ و دندان و سختی‌های فراوان پیش رفته تا بر تحریم‌ها غلبه کنیم. زمانیکه به موانع برخوردیم متوجه شدیم در استفاده از سایر منابع دیگر هم دچار مشکل هستیم، دلیل بی توجهی به ظرفیت‌های گردشگری بی برنامگی این حوزه است.





برنامه مدونی از طرف دولت برای رونق گردشگری در کشور وجود ندارد



وی در ادامه تاکید کرد: در نشست طرح سوال از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلیل بی برنامگی این وزارتخانه به عنوان یک صنعت پرسود را خواستار شدیم که مقرر شد به زودی این برنامه را به مجلس ارائه کنند، باید توجه کنیم این برنامه به چه شکلی خواهد بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های بی‌نظیری همچون آثار تاریخی، صنایع دستی، اکو توریستی، ورزش‌های آبی و کوهستانی، بوم گردی و….. بهره‌مند شویم، امیدوارم دولت سیزدهم به این ظرفیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.



 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتقادهایی بر دولت قبل مبنی بر ناتوانی استفاده درست از ظرفیت‌های گردشگری کشور حاکم بود، اما امروز با گذشت نزدیک به یک سال از شروع کار دولت سیزدهم شاهد برنامه های موثر از وزرای مربوطه نبوده‌ایم و با طرح سوال مبنی بر بهبود اوضاع اکثریت وزیران صراحتا عنوان کرده‌اند که ۶ ماه بیشتر از شروع کار دولت سیزدهم نمی‌گذرد، اما باز جای سوال است که در همین زمان چرا شاهد برنامه کوتاه مدتی نبودیم.



محسنی بندپی در ادامه تاکید کرد: تاکنون شاهد برنامه مدونی در مورد  بهبود وضعیت گردشگری برای استان‌های پرتردد و گردشگر کشور از شمال تا جنوب نبوده‌ایم، امیدواریم با قول‌هایی که آقای ضرغامی داده‌اند شاهد بهبود این وضعیت باشیم.



سال‌هاست صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مدرن برای بسیاری از کشورها محسوب می‌شود و با رویکرد علمی سعی می‌کنند، این صنعت را رونق دهند اما متاسفانه نه تنها شاهد بهبود آن نیستیم بلکه با روش سنتی هم اداره می‌شوند



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سال‌هاست صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مدرن برای بسیاری از کشورها محسوب می‌شود و با رویکرد علمی سعی می‌کنند، این صنعت را رونق دهند اما متاسفانه نه تنها شاهد بهبود آن نیستیم بلکه با روش سنتی هم اداره می‌شوند.



محسنی بندپی اظهار کرد:گردشگران علمی و فرهنگی کارشناسانی هستند که به آداب و رسوم هر کشوری آشنایی کامل داشته و بهانه‌هایی نظیر حجاب و عدم آزادی در بسیاری از مسائل مانع ورود آنها به کشور نخواهد شد، کشور ما جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و حتی مذهبی بسیاری دارد که در مقابل عدم محدودیت‌ها توانایی جذب گردشگران خارجی را داشته است.



گردشگری را در ابعاد گوناگون ببینید



وی ادامه داد: نگاه‌های تک محصولی به گردشگری و محدود کردن آن صرفا برای آثار باستانی و تاریخی،مذهبی و حتی سلامت کاملا اشتباه است، باید توجه کنیم حفظ حریم، آداب و رسوم کشورها در سایه قانون کشور میزبان بسیار راحت از طرف گردشکران پذیرفته می‌شود تا کنون هم اگر گردشگری خارجی داشته‌ایم صرفابه واسطه آشنایی با آداب و رسوم کشورمان وارد کشور شده‌اند .



بیشتر بخوانید:





 رونق صنعت گردشگری در سایه ورود استارت آپ‌ها ممکن است



نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:‏ بهره‌گیری از نظرات نخبگان و‌ مشاوران فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری امری شایسته است، امیدوارم بتوانیم با تشکیل کمیته گردشگری هوشمند در فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی از ایده‌های خلاقانه استارت آپ‌ها بهره‌مند شویم./



پایان پیام



نگاه‌های تک بعدی را از گردشگری جدا کنید



 

  • کد خبر : 341916
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار