خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 09:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پور ابراهیمی با تاکید بر اقتصاد محور بودن صنعت گردشگری:

میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند تر از طلای سیاه است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات حاکمه همان دولت باید صنعت گردشگری را در راس قرار دهد،گفت: اگر صنعت گردشگری را از جنس اقتصاد تعریف کنیم بی تردید بخش خصوصی برای کسب سود در این حوزه انگیزه حضور خواهد داشت.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی داورانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد عقب ماندن صنعت گردشگری کشور، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صنعت گردشگری که فعالیتی تازه و مدرن در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود، هنوز نگاه‌ها به حوزه گردشگری از روزنه فرهنگی است در صورتی که اگر به اقتصاد گردشگری این صنعت توجه کنیم باید در کنار زیر ساخت‌های فرهنگی، توسعه و گسترش اقتصادی آن را مد نظر قرار دهیم.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم نگاه اقتصادی به صنعت گردشگری شاهد عقب ماندن این صنعت در کشور هستیم؛ توجه داشته باشیم در برنامه هفتم توسعه موضوع گردشگری از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.



جنس گردشگری اقتصادی است



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید صنعت گردشگری از جنس اقتصاد باشد، اظهار داشت: اگر صنعت گردشگری را از جنس اقتصاد تعریف کنیم بی تردید بخش خصوصی هم حضور خواهد یافت و هر شخصیت حقیقی و حقوقی به سهم خود از آن سود می‌برد.



 صفر تا صد گردشگری فرهنگی نیست 



وی در ادامه تاکید کرد: نگاه اقتصادی به حوزه گردشگری یعنی وزیر این حوزه در کنار علم فرهنگ باید علم اقتصاد را هم داشته باشد، اگر نگاه ها به این حوزه تغییر کند بی تردید شاهد ارزآوری برای کشور خواهیم بود در نتیجه اشتغال بیشتر حاصل خواهد شد، امروز گردشگری در کل دنیا مربوط به اقتصاد است، یعنی بدون تعریف مولفه‌های اقتصادی ما توانایی بهره گیری از این صنعت ارز آور را نخواهیم داشت.



صنعت گردشگری نیازمند عبور از مسیرهای اقتصادی است



پور ابراهیمی عدم تعریف مسیرهای اقتصادی برای رونق گردشگری از ضعف‌های این صنعت دانست و گفت: صنعت گردشگری نیازمند عبور از مسیرهای اقتصادی برای رونق و توسعه است، امروز جایگاه وزیر گردشگری در تیم اقتصادی دولت کجا قرار دارد؟ این وزارتخانه در مجلس چه جایگاهی دارد؟ به اعتقاد بنده گردشگری در دولت و مجلس مسیر متفاوتی با آنچه برای آن تعریف شده طی می‌کند که در صورت اصلاح این روند اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات دولت باید صنعت گردشگری را در راس قرار دهد، یادآور شد: اگر قرار است اقتصاد کشور تغییر کند باید به این مسئله توجه کنیم که وزیر نفت دومی دارد. گردشگری؛ چاه‌های نفت دوم کشور هستند، ‌میراث فرهنگی و تاریخی نفت نیستند اما ارزشمندتر از طلای سیاه هستند، در چنین شرایطی وزیر گردشگری باید در حوزه سیاست‌های ارزی نظر دهد و در تیم اقتصادی کشور حضور داشته باشد.











پور ابراهیمی


پور ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور معتقد باشد که وزیر گردشگری تنها باید در حوزه فرهنگی باشد ، بی تردید چنین مسئله‌ای نه تنها به نفع نیست بلکه در حوزه اقتصادی هم اتفاقی در این حوزه رخ نمی‌دهد. /



پایان پیام 

  • کد خبر : 368137
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار