خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

منابع لاتین در سامانه‌ کتابخانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری می‌شود

به زودی تعداد قابل توجهی منابع لاتین در سامانه‌ کتابخانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به زودی فایل تعداد قابل توجهی منابع لاتین در سامانه‌ کتابخانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری خواهد شد.



راضیه یوسفی‌نیا، کارشناس مسئول بخش مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس، ضمن اعلام این خبر گفت: این منابع ارزشمند به صورت مستمر و از طرق مختلف تهیه و مقدمات آماده سازی آنها در بخش مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس در حال انجام است.



یوسفی نیا توضیح داد: در چند سال گذشته به دلایل مختلف، متأسفانه خرید منابع لاتین اعم از کتاب و نشریات تقریباً متوقف یا به حداقل خود رسیده است که به امید خدا با بارگذاری منابع لاتین دیجیتال تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد. عمده این منابع که در حوزه علوم انسانی و با تأکید بر منابع حقوقی، شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی است از سایت‌های مختلف خارجی به زبان ‌های مختلف در دسترس است، شناسایی و دانلود می‌گردد. بخشی از منابع هم از طریق خریداری و مبادله تهیه شده است. در فاز اول حدود 3040 عنوان در سامانه دیجیتال بارگذاری خواهد شد و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 5000 عنوان هم برسد.



کارشناس مسئول بخش مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس در مورد زبان و موضوع این منابع گفت: عمده این منابع دیجیتالی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی است. تعدادی پایان نامه و کتاب عربی هم در آینده به مجموعه کتابخانه دیجیتال اضافه خواهد شد. جا دارد از منابع دیجیتال قانونگذاری هم یاد شود که در پروژه مشترک بین کتابخانه و مجلس شورای اسلامی گردآوری و آماده سازی شده است که این مجموعه نیز به زودی در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.



یوسفی‌نیا در پایان سخنانش گفت: هدف کتابخانه مجلس همواره تسریع و تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه‌ای بوده است که راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال نیز در همین راستا بوده و امیدواریم تلاش‌های ما در بخش فراهم آوری منابع کتابخانه مجلس بتواند نیازهای اطلاعاتی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و محققان گرامی را برآورده و موجبات رضایتمندی کاربران، فراهم گردد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 370786
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار