خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/20 - 12:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مبلغی با انتقاد از جدی نگرفتن مباحث فرهنگی کشور؛

مظلومیت فرهنگ خود را در قالب شبیخون فرهنگی نشان می‌دهد/ وزارت فرهنگ و ارشاد فراتر از حاشیه‌ها با خبرنگاران رفتار کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از مشکلات کشور نشات گرفته از بی توجهی به موضوعات فرهنگی است، گفت: از مسائل اقتصادی همچون رشد مصرف انرژی در کشور گرفته تا مباحث سیاسی و اجتماعی خبر از خلاء‌هایی در حوزه فرهنگ را می‌دهد.

محمدرضا مبلغی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد توجه به مباحث فرهنگی و هنری در برنامه هفتم توسعه گفت: خوشبختانه در برنامه هفتم نسبتا به مباحث فرهنگی توجه شده است با این وجود، اعضای کمیسیون فرهنگی تلاش کرده‌اند در برنامه هفتم توسعه فصل‌های مربوط به موضوعات فرهنگی را پررنگ کنند ولی آنچه لازم است گفته شود این است که معمولا مظلومیت فرهنگ در مباحث و تصمیمات خرد و کلان کشور نمایان است و این مهم در اولویت مدیران و مسئولان قرار نداشته است، در حالی که برای تمام پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف باید پیش از هر چیز پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.



نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس، با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از مشکلات کشور نشأت گرفته از بی‌توجهی به موضوعات فرهنگی است، گفت: از مسائل اقتصادی همچون رشد مصرف انرژی در کشور گرفته تا مباحث سیاسی و اجتماعی خبر از خلاء هایی در حوزه فرهنگ می‌دهد. دستگاه‌های فرهنگی از رسانه‌ها گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان اصلی باید حلال مسائل این حوزه باشند و در این زمینه برنامه و پیوست فرهنگی داشته باشند.



این نماینده مردم با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از سه دهه مسئولان را به شبیخون فرهنگی هشدار داده‌اند، اظهار داشت: مشکل اساسی ما این است که  متاسفانه عرصه فرهنگ را به مثابه سایر حوزه‌ها جدی نگرفته‌ایم، به گفته مقام معظم رهبری عرصه فرهنگ عرصه جهاد است و برای تحقق آرمان‌های فرهنگ ایران اسلامی باید مجدانه وارد این عرصه شویم.



وی در ادامه یادآور شد: کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم چند موضوع اساسی از جمله جوانی جمعیت را در برنامه خود قرار داد و طی جلسات متعدد با وزرای مربوطه تلاش شد موضوعات و مباحث فرهنگی به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.



عضو کمیسیون فرهنگی در پایان با تبریک روز خبرنگار به تمام فعالان این عرصه، خاطرنشان کرد: خبرنگاران کمتر گروهی هستند که از خواسته‌ها و مشکلاتشان سخن می‌گویند، حتی در روزی که به نام آنها در تقویم ثبت شده به دنبال بیان مشکلات مردم هستند. این از خودگذشتگی، آنها در حاشیه قرار داده که امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیازها و دغدغه‌های این گروه فرهنگی اعم از بیمه تا مسکن خبرنگاران توجه کافی مبذول دارد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 366360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار