خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 10:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

مطالبات فرهنگیان از اسفند 98 تاکنون پرداخت نشده است

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: متأسفانه با وجود وعده‌های داده شده از جانب وزیر آموزش و پرورش مطالبات معلمان از قبیل اضافه‌کاری معلمان رسمی و بازنشسته، حق‌التدریسی‌ها، برون‌سپاری و خرید خدمات آموزشی از اسفندماه 98 تاکنون پرداخت نشده است.

رحمت اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به کمبود حداقل 200 هزار معلم در نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش این کمبود نیرو را با اختصاص اضافه کار برای معلمان جبران می‌‎کند ولی مطالبات معلمان در زمینه اضافه‌کاری‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود.



نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق ناچیز در نظر گرفته شده برای بازنشستگان فرهنگی، افزود: بازنشستگان فرهنگی روی حقوق اضافه کاری بیش از حقوق بازنشستگی حساب باز می‌کنند و این حقوق در این شرایط اقتصادی باید به موقع پرداخت شود.



وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش پیش از این، از پرداخت مطالبات فرهنگیان در تاریخ 15 دی ماه خبر داده بود ولی وارد بهمن ماه شدیم و این مطالبات در زمینه اضافه کاری فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است.



نوروزی با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم پیگیر وضعیت معیشتی معلمان به ویژه بازنشستگان فرهنگی است، یادآور شد: قطعا هفته آینده با بازگشایی مجلس و اتمام دوره سرکشی  به حوزه‌های انتخابیه از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تأخیر به وجود آمده در پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه در زمینه اضافه کاری معلمان توضیح می‌خواهیم.



نگاه مثبت مجلس به رشد اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه 1400



نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به نگاه مثبت مجلس به آموزش و پرورش، اظهار کرد: مجلس همواره در قبال حمایت از آموزش و پرورش و معلمان نگاه حمایتی داشته است و اعتبارات مد نظر آموزش و پرورش همواره در قوانین بودجه مورد تصویب قرار گرفته است، بنابراین تأخیر در پرداخت مطالبات فرهنگیان به هیچ عنوان برای ما نمایندگان مردم پذیرفتنی  نیست. لازم به ذکر است در بودجه سال 1400 نیز اعتبارات آموزش و پرورش رشد قابل توجهی داشته که این مسئله در کمیسیون تلفیق نیز تأئید شدکه این مسئله نیز حاکی از نگاه مثبت مجلس یازدهم به آموزش و پرورش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 312685
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار