خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/16 - 17:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عباس زاده با اشاره به مصوبه امروز مجلس مطرح کرد:

مصوبه بی‌سابقه مجلس برای حمایت از زنان معسر

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس، این مصوبه را حمایت بی‌سابقه مجلس از زنان معسر خواند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه امروز (شنبه ۱۶ اسفند) صحن علنی مجلس، عنوان کرد: در تیرماه امسال طرحی با عنوان تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی پیشنهاد شد که در مقدمه و طرح توجیهی این آن آمده بود، اگر یک زن از سه مؤلفه «حمایت همسر یا خانواده، ارث والدین و شغل قانونی»  بی بهره باشد، چه حمایتی از او صورت می‌گیرد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عبارت شغل قانونی کاملا دارای تعریف است، ادامه داد: در این شرایط اگر این بانو بخواهد با کرامت زندگی کند، چطور باید امورات خود را بگذراند؛ برخی داعیه دار این می‌شوند که می‌تواند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد در حالیکه با پرداختی‌‎های پایین کمیته امداد امورات زندگی را نمی‌توان گذراند.



وی با یادآوری اینکه متأسفانه دیده شده در برخی از مناطق فقیرنشین کشور برخی از زنان که از سه مؤلفه نام برده محروم هستند دست به خودکشی می‌زنند، افزود: امروز نمایندگان با توجه به اعتقادات و پشتوانه تاریخی جایگاه زنان در دین و تمدن ما به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.



عباس زاده تصریح کرد: بنابراین با تصویب طرح «تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی» که پس از لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، بار مالی آن در بودجه 1400 دیده شده است و امیدوارم این رأی امروز تضمین کننده تصویب طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی باشد.



وی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح، گفت: در این طرح تصریح شده که دولت باید آیین نامه اجرایی آن را تعریف کند لذا پس از جمع بندی اطلاعات و نهادسازی می‎توان برآورد دقیقی از رقم آن بر اساس بند (و) تبصره 2 لایحه بودجه تعریف کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، جمعیت مخاطب و تحت پوشش این قانون را حدود 500 هزار نفر دانست و گفت: این طرح فقط به تأمین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر می‌پردازد تا این افراد از یکی از مؤلفه‌های مد نظر قانون گذار بهره مند و از شمولیت قانون خارج شوند. این قانون یکی از فاخرترین و مترقی ترین قانون‌های مجلس می‌‎تواند باشد که امیدواریم با حمایت نمایندگان به سرانجام برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 315596
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار