خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/03 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بشیری:

مسئولان برای بازگشایی تمام مدارس تا اول آبان ماه تلاش می‌کنند/قطار تعلیم و تربیت را نباید متوقف کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه قطار علم، اندیشه و تعلیم و تربیت باید همیشه با شکوه و اقتدار حرکت کند تا بتواند انسان‌هایی موحد، بیدار و آگاه به جامعه هدیه کند از تلاش مسئولان مربوطه برای فراهم کردن شرایط بازگشایی تمام مدارس تا اول آبان ماه خبر داد.

فرهاد بشیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مبنی بر اینکه سیاست دولت، بازگشایی آرام مدارس از نیمه دوم آبان ماه است، گفت: دایر شدن مدارس و دانشگاه‌ها جزء ضروریات حتمی کشور است چرا که قطار علم، اندیشه و تعلیم و تربیت باید همیشه با شکوه و اقتدار حرکت کند تا بتواند انسان‌هایی موحد، بیدار و آگاه به جامعه هدیه کند.



40 درصد از مدارس تا اول مهرماه بازگشایی خواهند شد



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بعد از شیوع کرونا آهنگ حرکت این قطار کند شده است به همین دلیل نگرانی‌هایی در مجلس وجود داشت که در جهت رفع آنها  کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیته مربوطه این موضوع را بررسی کردند.



وی تصریح کرد: در نهایت ما از مسئولان آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش عالی دعوت کردیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در نشست این کمیسیون حضور پیدا کنند که این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و آنچه که آنها بیان کردند این بود که اگر واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان، اساتید، دانشجویان و سایر کادر آموزشی، انجام شود می‌توان کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس را به صورت حضوری برگزار کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون اگر روند واکسیناسیون این قشر تسریع شود می‌توان امیدوار بود که همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 40 درصد از مدارس و دانشگاه‌ها را در مهرماه و بقیه را تا آبان ماه بازگشایی کرد به گونه‌ای که تا آن تاریخ هیچ مدرسه‌ای غیرفعال باقی نماند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس آنچه وزیر بهداشت در نشست با اعضای این کمیسیون مطرح کرد این وزارتخانه تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان را پیگیری می‌کند برای اینکه بتوانیم شرایط بازگشایی تمام مدارس را تا اول آبان ماه فراهم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 327723
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار