خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/12 - 09:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

مزایای دو نوبتی شدن کنکور از زبان رئیس سازمان سنجش کشور

رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با تاکید بر اینکه نیاز نیست داوطلب در دو نوبت آزمون سراسری شرکت کند، گفت: هر دواطلب اگر از دو نوبت آزمون سراسری یک نوبت هم شرکت و نمره قبولی را کسب نماید کفایت خواهد کرد، نیاز نیست حتما در دو نوبت آزمون سراسری داوطلب حضور داشته باشد؛ چرا که دو نوبت مستقل از یکدیگر هستند.

پورعباس

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد دو نوبتی شدن کنکور سراسری، گفت: در واقع با دو مرحله‌ای شدن کنکور دو فرصت مجزا به داوطلبان داده می‌شود که اگر داوطلبی در نوبت نخست آزمون خود را خراب کرد می‌تواند در نوبت دوم آن را جبران کند.

 رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با تاکید بر اینکه نیاز نیست داوطلب در دو نوبت آزمون سراسری شرکت کند، افزود: هر دواطلب اگر از دو نوبت آزمون سراسری یک نوبت هم شرکت و نمره قبولی را کسب نماید کفایت خواهد کرد، نیاز نیست حتما در دو نوبت آزمون سراسری داوطلب حضور داشته باشد؛ چرا که دو نوبت مستقل از یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه دو نوبتی شدن کنکور برای داوطلبان فرصت مناسبی است، اظهار داشت: در این روش برگزاری کنکور، به هر داوطلب فرصت مجدد داده می‌شود، لذا اگر داوطلب در نوبت نخست شانس مناسبی نداشت می‌تواند در نوبت دوم جبران کند تا یکسال از هم دوره‌ای های خود عقب نماند.

پورعباس با بیان اینکه دو نوبتی شدن کنکور سراسری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این قانون دو سال است که در حال اجرا است و دارای زمانبندی مشخصی نیست، تا زمانی که این قانون ادامه داشته باشد کنکور به صورت دو نوبت برگزار می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380979
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار