خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 11:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بانکی پور:

مردم پیامدهای تلخ تک فرزندی را چشیده‌اند

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، با بیان اینکه مردم پیامدهای تلخ تک فرزندی را چشیده‌اند تاکیدکرد که اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوی ناخواسته تک فرزندی را به یک الگوی چند فرزندی تبدیل کرده و افزایش نشاط خانواده‌ها را به همراه خواهد داشت.

امیرحسین بانکی پورفرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیامدهای تلخ تک فرزندی در جامعه، گفت: حدود 30 سال گذشته تک فرزندی مربوط به خانواده‌هایی بود که از نظر فیزیولوژی اصطلاحا یکه زا بودند و نمی‌توانستند بیشتر از یک فرزند داشته باشند و امکان داشتن بیش از یک فرزند از نظر طبیعی برای آنها فراهم نمی‌شد و درصد این افراد نیز در بین فامیل‌ها و خانواده‌ها اندک بود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه با اعمال سیاست‌های تنظیم خانواده و فرهنگسازی‌هایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها در بین مردم صورت گرفت که عمده آنها خانواده‌هایی را به تصویر می‌کشیدند که تک فرزند بودند، همچنین با مقرراتی که برای حقوق و دستمزد، الگوی مسکن، محدودیت‌های آموزشی و محدودیت‌های مختلفی که در کشور در این 3 دهه اخیر ایجاد شد، الگوی تک فرزندی از یک امر طبیعی به یک امر فرهنگی تبدیل شد و روز به روز گسترش یافت.  



عضو کمیسیون فرهنگى مجلس، تصریح کرد: در سال 85 حدود 16 درصد خانواده‌ها تک فرزند بودند و در سال 95 هم 19/7درصد یعنی حدود 20 درصد خانواده‌ها تک فرزند بودند و الان هم قطعا 23 درصد خانواده‌ها تک فرزند هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متاسفانه مردم به دنبال این فرهنگسازی عوارض و عواقب تلخ تک فرزندی را هم از حیث روانشناختی، هم تربیتی و هم از لحاظ استقلال فرزندان و مشکلات متعددی که فرزندان بعد از ازدواج به دلیل وابستگی شدید عاطفی آنها به خانواده پیدا کردند و موارد مختلفی که برای خانواده‌های ایرانی ایجاد شد، تجربه کردند.



رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یادآور شد: امیدوارم با تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این الگوی ناخواسته به یک الگوی چند فرزندی تبدیل شود که از لحاظ تربیتی قطعا برای خانواده‌ها بهتر بوده و نشاط خانواده را نیز بیشتر خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330634
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار