خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/09 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مرحله سوم جذب معلمان حق التدریسی باید هرچه سریع‌تر انجام شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح رایزنی‌های صورت گرفته برای جذب معلمان حق التدریسی در مرحله سوم، گفت: جذب این معلمان باید هرچه سریع‌‎تر و بر اساس قانون مجلس انجام گیرد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت رفع نگرانی معلمان حق التدریسی مرحله سوم، گفت: بر اساس قانون، این معلمان پیش از سال 1391 خواستار تبدیل وضعیت از حق‌التدریس به رسمی هستند و بر اساس قانون این عزیزان باید جذب شوند.



بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان با اشاره به اینکه با وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف استخدام معلمان معروف به مرحله سومی‌ها رایزنی شده است، افزود: با توجه به اینکه برای استخدام مرحله سومی‌ها مجوز‌های دوره‌ای از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و دیوان محاسبات صادر می‌شود، دیوان محاسبات گفته است که اعتبار در سقف پرداخت احکام در ۱۴۰۰ تمام شده و باید برای صدور احکام آن‌ها مجوز جدید کسب شود.



 وی تصریح کرد: همچنین دیوان محاسبات نیز در این خصوص اعلام کردهع است در پرداخت مطالبات ۱۶ هزار معلمی که مجوز‌های آنان قبلا صادر شده، نباید مشکلی وجود داشته باشد.



وحیدی با بیان اینکه از نظر صدور احکام و به صورت قانونی هیچ مشکلی برای استخدام این معلمان وجود ندارد. مجلس هم فرآیند استخدام این افراد را تایید کرده و دوره پودمانی را هم طی کرده‌اند، اضافه کرد: اگر هم مشکلی در کسری پرداخت وجود دارد می‌توانند این کسری پرداخت را از خزانه حتی اگر مازاد بر سهم وزارت آموزش و پرورش باشد، بگیرند تا حکم معلمان فوق صادر شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اداری و استخدامی هم برای تعیین ردیف استخدام آن‌ها مشکلی ندارد و مشکل آن‌ها این است که دیوان محاسبات به سقف پرداختی به شکل سقف سالانه نگاه می‌کند. دیوان محاسبات اکنون به مساله سقف پرداختی ورود کرده است. اگر بتوانند این مشکل سقف پرداختی را حل کنند احکام معلمان مرحله سوم رتبه بندی نیز صادر می‌شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 337955
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار