خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/24 - 08:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نادری با استناد به آخرین تحقیقات بین المللی و با انتقاد از روند بازگشایی مدارس:

مدارس در دوران کرونا باید اولین محلی باشند که بازگشایی می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آخرین جایی که باید در دوران شیوع کرونا تعطیل شود، مدارس بوده در عین حال، اولین محلی که باید بازگشایی شود هم مدارس است.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست روز گذشته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: معتقدم در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش باید در دو حوزه تصمیم دقیق و صریح اتخاذ کند، نخست در حوزه عدالت آموزشی و حوزه دیگر در رابطه با آموزش حضوری.



خصوصی سازی برای وزرای قبلی تبدیل به افتخار شده بود!



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه طی سال‌های اخیر هر وزیری روی کار آمده، برنامه خود را بر مبنای خصوصی سازی آموزش و پرورش بنا کرده است، افزود: متأسفانه آمار «روند خصوصی سازی آموزش و پرورش» تبدیل افتخاری برای وزرای آموزش و پرورش طی چند سال گذشته شده بود.



آخرین جایی که باید در دوران شیوع کرونا تعطیل شود مدارس بوده در عین حال، اولین محلی که باید بازگشایی شود هم مدارس است



وی ادامه داد: مسئله دیگری که آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌‎تر نسبت به آن برنامه داشته باشد، مسئله بازگشایی مدارس است. عدم بازگشایی مدارس به هیچ عنوان در حال حاضر قابل قبول نیست، طبق آخرین تحقیقات بین المللی، آخرین جایی که باید در دوران شیوع کرونا تعطیل شود مدارس بوده در عین حال، اولین محلی که باید بازگشایی شود هم مدارس است.



نادری تصریح کرد: متأسفانه ما در دوران کرونا دقیقاً بر عکس این فرضیه عمل کردیم و اولین جایی که در کشور تعطیل شد، مدارس بود و در حال حاضر نیز در نظر داریم مدارس از آخرین موارد برای بازگشایی باشد که این روند غیر قابل قبول است.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: دانش آموزان در دوران کوید به ویژه در مقطع ابتدایی و به خصوص پایه اولی‌ها نسلی بی سواد بار خواهد آمد که تعبیر بدی هم نیست و  این نسل در آینده با خلأهای جدی مواجه خواهد شد و شاید نتواند در تمشیت امورات خود، جامعه و کشور نقش اساسی ایفا کند. 



نادری اضافه کرد: بنابراین آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر نسبت بازگشایی مدارس تدبیر جدی و جامعی داشته باشد چراکه در حال حاضر هیچ اراده‌ای در آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333667
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار