خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/07 - 13:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

مجوز جذب ۱۱ هزار معلم جدید صادر شد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از صدور مجوز جذب ۱۱ هزار  معلم جدید در دوره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری مجلس پیش تر در برنامه صف اول نسبت به صدور مجوز برای جذب معلمان انتقادات صریحی به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور وارد کرده و خواستار استعفای وی شده بود که پس از این اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس تغییر رویه صورت گرفته و تصمیمات جدید اتخاد شد.



علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود 17 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، گفت: متأسفانه با وجود برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید با وجود کلاس‌های درس خالی از معلم آغاز شده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده، گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته به ویژه از ناحیه سازمان اداری و استخدامی، مجوز جذب ۱۷ هزار معلم جدید صادر شد که در آزمون استخدامی پذیرفته و در مصاحبه رد شدند. جذب این تعداد معلم از میان شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهد بود که به علت کمبود ظرفیت رد شده بودند. این تصمیم با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی در وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شد همچنین ۴ هزار نفر از شرکت کنندگان در آزمون نیز برای انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم اضافه کرد: طی روزهای اخیر اعتراضات بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشتیم که با پیگیری های به عمل آمده، مجوز جذب 11 هزار معلم صادر شد تا هم مطالبه پیگیری شده متقاضیان به نتیجه برسد و هم مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش.



منادی سفیدان یادآور شد: با وجود صدور مجوز جدید، آموزش و پرورش همچنان با کمبود 6 هزار معلم در سال تحصیلی جدید مواجه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368995
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار