خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/26 - 10:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

مجلس یازدهم به دنبال جبران کمبود پزشک در مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در صحن علنی مجلس، گفت: مجلس یازدهم به دنبال جبران کمبود پزشک در مناطق محروم است.

رضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون در برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در نشست هفته گذشته صحن علنی، عنوان کرد: مجلس یازدهم به دنبال تصویب این طرح بوده تا دو هدف تأمین پزشک مناطق محروم با بهبود شرایط دوره تعهد خدمت پزشکان در این مناطق اقدام شود.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون 30 درصد فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی باید در مناطق محروم فعالیت داشته باشند اما این مهم محقق نشده و به دلیل شرایط سختی که دوره تعهد خدمت برای پزشکان در نظر گرفته پزشکان کمتری راغب به گذراندن این دوره هستند.



وی تصریح کرد: بر اساس طرحی که از کمیسیون آموزش مجلس به صحن علنی ارائه شده و ممکن است در صحن دچار تغییراتی شود، تعهدی که سه برابر خدمت بود که این مدت تعهد در رشته‌های داخلی، جراحی عمومی، داخلی اطفال، جراحی زنان، طب اورژانس و بیهوشی و تخصص عفونی به 1.7 برابر و برای سایر رشته‌های تخصصی پزشکی به 2.2 برابر مدت تحصیل با اعمال ضرایب منطقه‌ای اعمال خواهد شد.



وی یادآور شد: البته در نشست هفته گذشته صحن علنی مجلس مقرر شد بخش‌هایی از این طرح به کمیسیون تخصصی ارجاع شود تا احیاناً با اصلاحاتی همراه شود، اما بر اساس آنچه در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده، در این طرح برای افراد علاقه‌مند به شرکت در رشته‌های تخصصی نیز فرصتی پیش بینی شده تا در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه شرکت کنند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: همچنین یکی دیگر از مواردی که برای تشویق پزشکان به خدمت در مناطق محروم در نظر گرفته شده این است که به ازای تولد هر فرزند 6 ماه تخفیف در دوره تعهد خواهند داشت.



حاجی پور یادآور شد: برای متعهدینی که پس از قبولی در سهمیه به بیماری صعب العلاج یا حادثه‌ای دچار شوند نیز تخفیفات مناسبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تصویب این طرح استقبال پزشکان از خدمت در مناطق محروم دچار تحول شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353848
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم