خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/28 - 17:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
الهیان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب:

مجلس شورای اسلامی از فعالان حوزه نشر حمایت می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس آمادگی قوه مقننه را برای حمایت از صنعت نشر را اعلام کرد و گفت: پیشنهادات و نظرات اهالی حوزه کتاب ونشر و مسئولان این امر را  پیگیری خواهد کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب سی‌ و چهارم ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌‌العالی) و تاکید ایشان بر حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب بازدید داشتند که این دیدار نشان‌دهنده اهتمام عالی‌ترین مقام کشور به حوزه کتاب، چاپ و نشر است، از این رو لازم است تولیدات داخل که براساس فکر، اندیشه و فرهنگ ایرانی و اسلامی است، تقویت شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نقطه پرافتخاری برای اهالی فرهنگ و نشر دانست و افزود: ما به‌عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم، فرصت این رویداد سالیانه را غنیمت دانسته و پای درد و دل فعالان حوزه کتاب و نشر بنشینیم.



وی با بیان اینکه کتاب‌های ترجمه در حوزه کودک و نوجوان به وفور پیدا می‌شود، افزود: در حوزه نشر ادبیات کودک و نوجوان به کتاب‌های تولیدی که براساس مبانی فکری و اندیشه‌ای است، کمتر توجه شده است. لازم است این نقیصه برطرف شود و دستگاه‌های حاکمیتی و نهادها جدی‌تر به این عرصه ورود کنند تا کتاب در حوزه کودک و نوجوان غنی شود.



الهیان با اشاره به قیمت بالای کتاب، آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای حمایت مسئولان این امر اعلام و در ادامه اضافه کرد: محتوایی که کتاب منتقل می‌کند، قابل مقایسه با سایر قالب‌ها به‌ویژه فضای مجازی نیست و باید مواظبت کنیم تا فضای مجازی یا رسانه دیگری جایگزین محصول فرهنگی اصیل مانند کتاب نشود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره تولید کتاب کودک و نوجوان، حمایت‌ از خانواده را به منظور خرید کتاب برای فرزندان و دیگر اعضای خانواده ضروری دانست که می‌تواند به شکل حمایت از صنعت چاپ، تولید کاغذ یا یارانه در نظر گرفته شود و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پیشنهادات و نظرات اهالی حوزه کتاب و مسئولان این امر را  پیگیری خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361823
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم