خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/28 - 16:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

مجلس به صورت جزئی مسئله مرگ مهسا امینی را بررسی می‌کند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با عرض تسلیت برای حادثه تلخ و جبران ناپذیر فوت مهسا امینی گفت: ما از طرف مجلس پیگیر این موضوع هستیم و کمیسیون امور داخلی در حال بررسی و تحقیق در مورد این مسئله ویژه است؛ در نهایت گزارش را به صحن ارائه خواهیم کرد. مسیری که قوه مقننه برای رسیدگی به این مسئله در دستور کار قرار داده بررسی منطقی برای رسیدن به حقیقت را به دنبال دارد.

اقبال شاکری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با عرض تسلیت به حادثه تلخ و جبران ناپذیر فوت مهسا امینی گفت: در چند روز گذشته به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر جزئیات حادثه تلخ فوت مهسا امینی بودم و اطلاعاتی از این مسئله از مراجع مربوطه و مرتبط کسب کرده‌ایم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این حادثه تلخ شاهد هجمه‌‌ای از اطلاعات نادرست از طرف مردم و رسانه‌ها علیه نهادی بودیم که وظیفه اجرای قانون را دارد، در نظر داشته باشیم؛ نیروی انتظامی در این موضوع آخرین دستگاهی است که ورود کرده است.



 عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یادآور شد: دستگاه‌های مختلفی در اجرای قانون عفاف و حجاب نقش دارند که متاسفانه هیچکدام تاکنون ورود پیدا نکرده و یا وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند، در این حادثه‌ای که رخ داد نیروی انتظامی آخرین دستگاهی بود که ورود پیدا کرده است.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران با ابراز همدردی با خانواده ایمنی بابت این حادثه تلخ، تاکید کرد: در چند روز گذشته رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان با خانواده مهسا تماس گرفته و به دیدار آنها رفته‌اند و ضمن ابراز تاسف، این حادثه تلخ را غیر قابل جبران یاد کرده‌‌اند. همچنین دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس دستور پیگیری این مسئله را به صورت ویژه صادر کردند، این موضوع نشان از اهمیت ماجرا و جان انسان‌ها را می‌دهد؛ مهسا امینی فرزند این سرزمین است.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حادثه تلخ فوت مهسا در شرایطی رخ داده که اعمال قانون به نوعی در حال شکل گیری بوده است اما ارتباطی به جزئیات اعمال قانون وجود نداشته است؛ ضمن اینکه در مسئله حساسی همچون عفاف و حجاب که ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد، ما باید نهایت دقت و احتیاط را بکار ببریم و قانون را به بهترین شکل اعمال کنیم، اما نباید از نیروهای انتظامی که مسئول ایجاد امنیت در جامعه است اینگونه انتقاد کنیم.



وی در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های مختلفی که در جریان کار بودند و با توجه به مدارک ارائه شده مشخص شده است که هیچگونه برخوردی با این هموطن عزیز ما وجود نداشته است، با این وجود ما از طرف مجلس پیگیر این موضوع هستیم و کمیسیون امور داخلی در حال بررسی و تحقیق در مورد این مسئله ویژه است؛ در نهایت گزارش را به صحن ارائه خواهیم کرد. مسیری که قوه مقننه برای رسیدگی به این مسئله در دستور کار قرار داده بررسی منطقی برای رسیدن به حقیقت را به دنبال دارد.



شاکری در پایان خاطر نشان کرد: اکثریت مردم کشور ما اعتقادات دقیق دینی، ایرانی و اسلامی دارند، ما این مسئله را در راهپیمایی اربعین در داخل و خارج از کشور دیدیم، میلیون‌ها هموطنان این مسئله را در راهپیمایی اربعین میدان امام حسین(ع) تا امامزاده عبدالعظیم حسنی(ع) نشان دادند، این اتفاق را نمی توان به بسیاری از موضوعات تعمیم داد،امیدواریم این نقاط ضعف در کشور اعمال قانون شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 349190
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار