خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دهنوی خبر داد:

مانع زدایی از فعالیت نخبگان با تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان

عضو هیات رئیسه مجلس از تشکیل شورای راهبری دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور و مانع زدایی از فعالیت این شرکت‌ها با تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد.

سیدمحسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: این طرح که در صحن علنی با رأی بسیار بالا به صورت دو شوری مصوب شد در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در حال بررسی است و در آخرین نشست این کمیسیون تا 7 ماده مصوب شده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از کمیسیون نیز کمیته مربوطه در کمیسیون آموزش به ریاست اسفندیار اختیاری کسنویه یزد بررسی‌های تخصصی برای چکش کاری این طرح را داشت، افزود: به نظر می‌رسد این طرح پس از رأی اعتماد به وزرا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.



وی اضافه کرد: در این طرح ما به کمک فعالان حوزه دانش بنیان بیش از 100 مشکل پیش روی این شرکت‌ها را احصاء و تلاش کردیم در قالب راهکارهای قانونی حل مشکلات فعالان حوزه دانش بنیان را پیگیری کنیم.



دهنوی با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان دارای 14 ماده بوده که هریک از این بندها به مسائل مختلفی از شرکت‌های دانش بنیان می‌پردازد، ادامه داد: بعد از سال 1387 که قانونی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسید، هیچ قانون حمایتی از این فعالیت‌ها وجود نداشت.



تشکیل شورای راهبری دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور با تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان



عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ساختار دولت در حوزه مرتبط با دانش بنیان‌ها نیز با تصویب این قانون تغییرات جزئی خواهد داشت به این صورت که شورای جدیدی تحت عنوان شورای راهبری دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور، دبیری و نایب رئیسی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل می‌‎شود تا از رشد شرکت‌های دانش بنیان مانع زدایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 324661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار