خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/23 - 09:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پیگیری فراکسیون ورزش بابت کسر مالیات از جوایز مدال آوران کشتی:

مالیات بر جوایز ورزشی جایز نیست

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورتی ندارد قهرمانان المپیک، پارالمپیک و ورزشکاران ملی بابت دریافت جوایز خود مالیاتی پرداخت کنند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مالیات برای پاداش مدال آوران کشتی گفت: تعیین مالیات برای پاداش و جوایز دریافتی ورزشکاران جایز نیست، این موضوع با تمام جزئیات در فراکسیون ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: از فدراسیون کشتی درخواست داریم تا تمام گزارشات مبنی بر دریافت مالیات بابت دریافت پاداش ورزشکاران را در اختیار کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس قرار دهند تا به صورت قانونی این موضوع را از طریق وزارت ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار دهیم.



مالیات بر جوایز ورزشی جایز نیست



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ضرورتی ندارد قهرمانان المپیک، پارالمپیک و ورزشکاران ملی بابت دریافت جوایز خود مالیاتی پرداخت کنند، مالیات برحسب درآمد ورزشکاران تعریف می‌شود نه بر مبنای پاداش و جوایز آنها، اگر ورزشکار درآمد چشم گیری داشته باشد مشمول پرداخت مالیات می شود.



راستینه در پایان خاطرنشان کرد: دریافت مالیات در قانون تعریفی دارد که بسیاری از ورزشکاران و مربیان را در بر نمی‌گیرد، اما قصه دریافت مالیات برای پاداش و جوایز مدال آوران المپیک و ورزشکاران باید به صورت قانونی پیگیری شود.



بیشتر بخوانید:





به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی چند ماهی است که به شدت روی کمبود بودجه کشتی تاکید دارد و معتقد است با بودجه فعلی عدالت از سوی وزارت ورزش بین فدراسیون ها رعایت نمی‌شود چون سهم‌کشتی از مدال های جهانی و المپیک با سایر رشته ها قابل قیاس نیست. وی همچنین با گلایه اخذ مالیات جوایز قهرمانان از فدراسیون تاکید می‌کند؛ نزدیک به ۸ میلیارد جوایز قهرمانان را به حساب ما ریخته‌اند و دو و نیم میلیارد باید مالیات بدهیم. این پول را نه وزارت می‌دهد نه کشتی‌گیر بعد هم این بدهی روی دوش فدراسیون می‌افتد، چرا وزارت خودش جوایز را پرداخت نمی‌کند که خودش هم مالیات بدهد؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 331134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار