خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 16:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زاهدی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق:

مأموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی واگذار شد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از واگذاری مأموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

محمدمهدی زاهدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه صبح امروز (چهارشنبه، 25 مردادماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: در نشست امروز مصوبه ای مبنی بر انتقال ماموریت های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را داشتیم و به هیچ عنوان بحث انحلال نهضت سوادآموزی مطرح نیست.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ماموریت سابق نهضت سوادآموزی با یک نوآوری خلاقانه و تغییر تعریف سواد در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعریف خواهد شد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که با آموزش و پرورش همکاری می کردند با مدل جدیدی همکاری خود را ادامه خواهند داد.



وی اضافه کرد: پیشنهادی برای تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی تدوین شده که امیدواریم توسط کمیسیون تلفیق و مجلس تصویب شود تا این عزیزان نیز تعیین تکلیف شوند. ضمن اینکه اگر این پیشنهاد هم مصوب نشود، کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوب کرده که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمامی نیروهای نهضت سوادآموزی امتیاز مثبت خواهند داشت.



زاهدی، تعریف سواد به معنای قدیم آن، یعنی قادر نبودن فرد به خواندن و نوشتن را منقضی دانست و گفت: یکی از فلسفه‌های واگذاری ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی مدرن شدن این تعاریف یعنی آشنایی افراد با رایانه و استفاده از برخی نرم افزارهای کاربردی است.



نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق برنامه تصریح کرد: این آموزش های ابتدایی برای هر فرد لازم است و این تغییر ماموریت نیز با هدف ارتقای تعریف سواد در کشور نیز انجام شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 366833
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار