خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/04 - 15:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمد بیگی:

لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن رفتاری سیاسی در سطح بین‌المللی بود

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن؛ گفت: این لغو عضویت رفتاری سیاسی در سطح بین‌المللی بود، بی‌تردید این رفتار ادامه فعالیت و موضع‌گیری‌های بعدی سازمان ملل را زیر سؤال خواهد برد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن یک حرکت کاملاً سیاسی و بدعتی خطرناک در جهان است، گفت: ایران اسلامی یکی از کشورهای با شاخص‌های خوب در حوزه حمایت از زنان و مادران و خانواده در جهان است. تعداد زنان تحصیل‌کرده ایرانی بسیار بالا، پذیرش حدود 60 درصدی دختران در دانشگاه‌ها، ارتقاء سلامتی زنان ایرانی، ۶۰ درصد از ارائه‌دهنده خدمات سلامت ما پزشکان و پرستاران زن هستند، همچنین در آموزش‌وپرورش بیش از ۶۰ درصد معلمان ما زنان هستند، در حوزه فعالیت اساتید دانشگاه،کارآفرینی و اختراعات مختلف همچنین قهرمانی در ورزش‌های مختلف نیز زنان ایرانی جزو برترین‌ها هستند.



 شاهد حرکات زیرکانه دشمنان در راستای ترویج فرهنگی پوسیده هستیم



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه ابزاری غرب به زنان تأکید کرد: کشورهای غربی نگاه ابزاری و کالا بودن زن را ترویج داده‌اند. شاهد حرکات زیرکانه و زیرپوستی دشمنان در راستای ترویج فرهنگ پوسیده و مبتذل غرب در جوامع مختلف از جمله ایران هستیم، طبق آمار واصله خیانت در کشورهای اروپایی به شدت افزایش‌یافته و شاهد از هم فروپاشی خانواده‌ها و رشد سقط‌جنین در این کشورها هستیم، همچنین رشد معضلات اجتماعی و ناعدالتی جنسیتی در آن‌سوی مرزها در کشورهای اروپایی و آمریکایی شدت گرفته است.



چرا آمریکا و یا کشورهای غربی با وجود تخلفات و ظلم علیه زنان و دختران از کمیسیون مقام زن کنار گذاشته نشده؟



نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: در کل دنیا شاهد حوادث ناگواری همچون فقر، سوءتغذیه در یمن، بمباران هیروشیما در ژاپن، بمباران ویتنام، کشته شدن دختران افغانی در ماه رمضان بر اثر بمباران آمریکا و …. بودیم، حال سؤال اینجاست چرا آمریکا و یا کشورهای غربی با وجود این‌همه تخلف و ظلم علیه زنان و دختران از کمیسیون مقام زن کنار گذاشته نشده است؟



بیشتر بخوانید:





محمدبیگی تأکید کرد: زنان در اسلام مقام بالایی دارند؛ در دهه‌های اخیر شاهد افتخار آفرینی زنان در عرصه‌های بین‌المللی هستیم. لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن رفتاری سیاسی در سطح بین‌المللی بود، بی‌تردید این رفتار ادامه فعالیت و موضع‌گیری‌های بعدی سازمان ملل را زیر سؤال خواهد برد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 354190
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم