خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در  نخستین رویداد رقابتی حل مسئله برهان مطرح شد:

لزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه حل مسائل کشور

نخستین رویداد رقابتی حل مسئله برهان، سوم شهریورماه 1401، در تالار شهید مدرس کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، اولین رویداد رقابتی حل مسئله برهان، سوم شهریورماه 1401، در تالار شهید مدرس کتابخانه مجلس، با همکاری «کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی»، توسط «مرکز راهبردی برهان» و «مرکز نوآوری آلاء»، برگزار شد.



حجت الاسلام قاسمیان رئیس کتابخانه مجلس در افتتاحیه این نشست، به لزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه حل مسائل واقعی کشور و پرهیز از اکتفا به فعالیت‌های پژوهشی صرف تأکید کردند.



مؤسس حوزه علمیه مشکات، در ادامه با اشاره به وجود مشکلات عدیده در عرصه قانونگذاری از جمله کثرت قوانین و تعارض مصداقی برخی از این قوانین که ناشی از عدم وجود نگاه‌های جامع قانون گذاری در کشور است، اوضاع قانون‌گذاری را به یک پیراهن وصله شده تشبیه نمودند.



رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بند اول سند قانون‌گذاری در کشور مبنی بر لزوم منشأیت دینی در وضع قوانین تذکر دادند که این مهم تنها با بررسی شورای نگهبان و تطبیق با فتوای یکی از فقها محقق نخواهد شد و خاطر نشان کردند که قوانین باید از دل دین و نظامات دینی بجوشد.



ایشان با انتقاد از عدم کارآمدی مطلوب پژوهش‌های صورت گرفته در سطح مراکز پژوهشی به دلیل عدم ورود به پژوهش‌های عمیق مورد نیاز کشور در پی  اشتغال به حل مسائل دم دستی، دقت در این نکته را حائز اهمیت دانسته، گفتند: مقوله مجلس و شیوه تأثیرگذاری آن در حکمرانی کشور، پدیده‌ای است که نیازمند مطالعه، بررسی و برگزاری رویدادهایی در ارتباط با آن هستیم.



ایشان در ادامه با تأکید دوباره بر لزوم شبکه‌سازی و شکل‌گیری کار گروهی بین طلاب، استقامت و پیگیری مستمر تا رسیدن به هدف تأثیرگزاری بر عرصه حل مسائل واقعی کشور گفتند: شما طلاب باید همانند پیامبران اولوالعزم، در حل مسائل کشور عزم خود را جزم کنید./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 348228
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار