خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 15:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رضوانی عنوان کرد:

لزوم برپایی شهرک‌های سلامت برای معتادان متجاهر در بیرون کلانشهرها

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی شناسایی و انتقال معتادان متجاهر را به بیرون از شهر دارد، گفت: گرمخانه‌های تهران موجب حضور معتادان متجاهر در برخی محله‌‎های تهران شده که اهالی آن مناطق نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

غلامحسین رضوانی  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود و یکی دیگر از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از گرمخانه‌های شهر تهران، عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در این بازدیدها مشخص بود، نارضایتی اهالی مناطق مختلف از وجود گرمخانه‌ها به حضور معتادان متجاهر در آن مناطق است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نیروی انتظامی توانایی شناسایی و انتقال معتادان متجاهر را به بیرون از کلانشهرها دارد، افزود: طرحی با عنوان شهرک‌های سلامت برای نگهداری و اسکان معتادان متجاهر وجود دارد که با اختصاص اعتبار به این طرح می‌توان آن را در حاشیه کلانشهرها ایجاد و برای معتادان متجاهری که جایی برای خوابیدن ندارند، در نظر گرفت.



وی با یادآوری اینکه زیبنده نیست خانواده‌‎ها در جوار چنین گرمخانه‌هایی تردد داشته باشند چراکه این مسئله می‌تواند موجب بروز آسیب‌هایی  شود، گفت: طی جلساتی که با مسئولان نیروی انتظامی تهران داشتیم، نیروی انتظامی نسبت به آمار و تعداد معتادان متجاهر در شهر تسلط دارد و این آمادگی وجود دارد که طرح جمع آوری و انتقال این معتادان به بیرون شهر اجرایی شود.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه لازمه این موضوع همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری با نیروی انتظامی است، ادامه داد: البته اجرای این طرح نیازمند به بودجه مناسب دارد تا این معتادان متجاهر پس از بازیابی با به عهده گرفتن یک شغل بتوانند به جامعه بازگردند.



رضوانی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان تهران نیز با این طرح نیروی انتظامی برای بهبود چهره شهر موافقت دارند و قطعا ایجاد یک مرکز بازپروری برای معتادان متجاهر می‌تواند به آن‌ها و کاهش آسیب‌های شهر تهران کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332990
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار