خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/25 - 18:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زلفی گل در گفت و گو با خانه ملت:

لایحه جذب و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان به مجلس ارائه می‌شود/ نخبگان، خارج از نوبت در دانشگاه‌ها‌ جذب می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای جذب و استفاده از ظرفیت های نخبگان لایحه ای در بنیاد ملی نخبگان در دست تدوین است، گفت: البته بر اساس آیین نامه جذب نخبگان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از یک سال است که نخبگان مورد تأیید بنیاد ملی می‌توانند خارج از نوبت در دانشگاه ها جذب شوند.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور خود در نشست امروز کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: جلسه امروز کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس  با دستور کار بررسی عوامل موثر بر مهاجرت نخبگان و ارائه راهکارهایی برای مواجهه با آن برگزار شد.

 وزیر علوم با بیان اینکه در این جلسه نقطه نظرات اعضای کمیسیون آموزش مطرح شد، افزود: همچنین اقدامات انجام شده در زمینه نخبه گزینی و نخبه پروری نیز در کمیسیون تشریح شد.

 وی تصریح کرد: «تصویب آیین‌نامه جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بورس شدن رتبه‌های برتر کنکور بر اساس موافقتنامه بین وزارت علوم و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور، همچنین بورس صنعت و پذیرش دانشجویان استعداد محور» از جمله اقدامات انجام شده توسط وزارت علوم برای جذب و استفاده از ظرفیت نخبگان است.

 زلفی گل تصریح کرد: در زمینه معیشت نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که در جلسه امروز کمیسیون آموزش به آن اشاره و قرار شد لایحه‌ای که بنیاد ملی نخبگان تهیه کرده پس از تصویب در دولت به مجلس نیز ارجاع شود تا نقطه نظرات کارشناسی مدنظر  نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس در آن اعمال شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: امیدواریم با تصویب این قانون دستورالعمل و آیین نامه‌های مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان داشته باشیم تا هم به آن عمل و هم در قبال این قانون پاسخگو باشیم.

 وی یادآور شد: البته آیین نامه جذب نخبگان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته عملیاتی شده  و بر اساس آن هر کس، که توسط بنیاد ملی نخبگان تایید شود، می‌تواند خارج از نوبت در دانشگاه‌ها مشغول به کار شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378448
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار