خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/06 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نادری مطرح کرد:

لابی سنگین وزارت بهداشت برای مقابله با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه هرکجا رقم‌های سنگین جابه‌جا می‌شود، وجود تعارض منافع و انحصار طلبی در آنجا طبیعی به نظر می‌رسد، طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی را در جهت مبارزه با انحصار طلبی و تعارض منافع دانست و گفت: این طرح در حال بررسی در کمیسیون آموزش بوده و کمیسیون آموزش، کمیسیون نخبه مجلس بوده و نمی‌توان نظر اعضای این کمیسیون را با اعمال لابی و فشار تغییر داد.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در کمیسیون آموزش، تصریح کرد: این طرح با لابی سنگین وزارت بهداشت مواجه شد چرا که هدف آن مبارزه با تعارض منافع و رفع انحصار طلبی برخی در حوزه پزشکی است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیش از این و تا سال 1364 نظام آموزش عالی کشور به صورت ادغامی با حوزه آموزش پزشکی اداره می‌‎شد، افزود: افزون بر این تجربه‌های بین المللی نیز به ما می‌گوید که باید به سمت ادغام بخش آموزش پزشکی با وزارت علوم حرکت کنیم.



وی با یادآوری اینکه طبیعی است که هرکجا رقم‌های سنگین رد و بدل می‌شود، تعارض منافع نیز وجود داشته باشد، تأکید کرد: کمیسیون آموزش، کمیسیون نخبه مجلس است و نمی‌توان نظر اعضای این کمیسیون را با اعمال لابی و فشار تغییر داد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی ادامه طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در کمیسیون آموزش در نشست‌های آتی کمیسیون خبر داد و گفت: مجلس یازدهم در برابر هرگونه تعارض منافع ایستادگی خواهد کرد و ورود به این حوزه نیز به دلیل وجود تعارض منافع آشکار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 336395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار