خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/29 - 15:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه با اشاره به تدوین طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران:

قهرمانان ورزشی نباید سرگردان نیازهای حداقلی خود باشند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه قهرمانان تیم‌های ملی ما در هزارتوی شبکه اداری برای حداقل‌های نیاز خود سرگردان باشند، گفت: طرحی در حمایت از ورزشکاران با عنوان طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران در کمیسیون فرهنگی در حال تدوین و بررسی است که به همه مسائل ورزشکاران سامان می‌بخشد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم توجه دولت‌های پیشین در ارتباط با نظام جامع باشگاه‌داری در ورزش کشور، گفت: کمیسیون فرهنگی قصد تصویب دو قانون مهم برای ساماندهی ورزش کشور را دارد که به همین منظور «لایحه نظام جامع باشگاه‌داری» و «طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران» در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.



نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این  دو گام، اقدامی بزرگ و اساسی در حرفه‌ای کردن ورزش کشور به شمار می‌آید، افزود: قهرمانان تیم‌های ملی ما در هزارتوی شبکه اداری برای حداقل‌های نیاز خود سرگردان باشند چرا که این‌گونه نمی‌توانند بر وظیفه خود یعنی ورزش قهرمانی در سطح جهانی تمرکز داشته باشند.



وی با یادآوری اینکه برخی از این قهرمانان المپیک واحد مسکونی و شغل مناسب ندارن، ادامه داد: قهرمانان ورزشی سرمایه‌های بزرگ کشور ما هستند و باید مورد حمایت همه جانبه دستگاه‌های کشور قرار گیرند.



راستینه همچنین با تاکید بر کاهش تصدی‌گری دولت در زمینه باشگاه‌داری، اضافه کرد: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و ظرفیت‌های این بخش را بکارگیری کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی را با اصلاح قوانین فراهم کند.



رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در نظام جامع باشگاه‌داری به‌دنبال این اتفاقات هستیم و امیدوارم که وزیرورزش نسبت به این اصلاحات اقدام کند و مادامی که در این جهت حرکت کند مورد کمک و حمایت کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد چراکه در حال حاضر وزیر دولت است و برنامه ما حمایت از دولت برای رسیدن به شعارها و وعده‌هایی است که به مردم داده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 327523
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار