خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/12 - 14:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ویس کرمی:

قانون حمایت از خانواده به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و رشد خانواده است

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و رشد خانواده است، گفت: عنصر اصلی در این قانون خانواده است و تمامی مشوق‌ها حول محور خانواده دیده شده است.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قانون شدن طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عنوان کرد: تصویب و تدوین این قانون با دو هدف مهم دنبال شد؛ نخست اینکه نسبت به رفع مشکلاتی که نهاد خانواده را تهدید می‌کرد، اقدام شود و دوم اینکه جلوی پیری جمعیت در کشور گرفته شود.



نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: به زعم بسیاری از کارشناسان جمعیت، نرخ جمعیت در کشور به سمت پیری حرکت می‌کند و ضرورت دارد که نسبت به پیری جمعیت در کشور تدابیر اتخاذ شود. این نخستین اقدام قانونی طی سالیان گذشته برای مواجهه با این معضل است.



وی با بیان اینکه در کمیسیون جمعیت به دنبال این بودیم که کیفیت زندگی خانواده‌‎ها را در کنار رشد جمعیت ارتقا دهیم، ادامه داد: محوریت اصلی در این قانون، خانواده بوده به طوریکه تمامی مواد و بندها در حول و محور ارتقای کیفیت زندگی عنصر خانواده تدوین شده است.



ویس کرمی تأکید کرد: این قانون در مصادیق و در حوزه‌‎های مختلف مشوق‌های بسیار خوبی برای مادران و پدران در نظر گرفته است و تمامی مواد این طرح با مشورت با کارشناسان در طول 85 جلسه رسمی (به جز جلسات غیررسمی جداگانه با کارشناسان) تدوین شده است.



عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس اضافه کرد: مدت زمان تعیین شده برای اجرای این قانون نیز 7 ساله دیده شده و پس از گذشت مدت قانونی، نسبت به تمدید و نحوه ادامه اجرای این قانون تصمیم‌گیری می‌شود.



اعتبارات اجرای قانون در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود



وی با یادآوری اینکه اعتبارات مربوط به اجرای این قانون در قوانین بودجه سنواتی دیده می‌شود، گفت: حتی در بودجه 1400 نیز اعتبارات این مهم دیده شده تا این قانون با مشکل اعتباری مواجه نشود. ضمن اینکه این بودجه‌ها به نحوی پیش بینی شد که شورای نگهبان هم نسبت به تأمین اعتبار آن ایرادی وارد نکرد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: در این قانون اصالت را به خانواده می‌دهیم و این قانون به نحوی دیده شده که مادر خانواده برای مادر شدن دغدغه شغل، آموزش یا سایر دغدغه‌های زندگی را نداشته باشد. در تنظیم این قانون ابتدا آسیب‌ها شناسایی و سپس نسبت به ارائه راهکار، اقدام شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330410
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار