خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 10:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

فرصتی طلایی برای مراکز علمی پژوهشی با جذب فارغ التحصیلان سرباز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زمینه حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه دکتری در دو سال خدمت سربازی در مراکز علمی و پژوهشی کشور مهیا شود٬ فرصتی طلایی برای کشور محسوب می‌شود.

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از رایزنی وزارت علوم با ستاد نیروهای مسلح برای استفاده بهینه از فارغ التحصیلان دکتری خبر داد و گفت:  سالانه حدود ۶ هزار فارغ التحصیل دکتری در کشور هستند که بعد از اتمام تحصیل باید به خدمت وظیفه اعزام شوند، این ظرفیت علمی نباید در طول دو سال نادیده گرفته شود. این موضوع را در کمیسیون مطرح می کنیم اما رویکرد اصلی استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های مختلف در تخصص خودشان حتی دوران خدمت مقدس سربازی است.



فارغ التحصیلان دکتری جذب سازمان‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی کشور شوند​



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، افزود: فارغ التحصیلان دکتری اگر در طول دو سال خدمت سربازی جذب سازمان‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی کشور شوند؛ در راستای تخصص خودشان فعالیت می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان فارغ التحصیل مقطع دکتری را به عنوان امریه‌های(سربازان) وزارت علوم می‌توانند بپذیرند تا در مراکز آموزشی و پژوهشی به فعالیت خود ادامه دهند و به عنوان هیئت علمی امریه‌ای پذیرفته و یا در مراکز پژوهشی مورد استفاده قرار بگیرند.



وی ادامه داد: بخشی از این فارغ التحصیلان می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت شده و این ظرفیت علمی کشور در کنار درجات علمی به نظام کشور هم خدمت کنند.



اگر زمینه حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه دکتری در دو سال خدمت سربازی در مراکز علمی و پژوهشی کشور مهیا شود٬ فرصتی طلایی برای کشور محسوب می‌شود



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر زمینه حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه دکتری در دو سال خدمت سربازی در مراکز علمی و پژوهشی کشور مهیا شود٬ فرصتی طلایی برای کشور محسوب می‌شود که بعد از دو سال می‌توان از این فرصت برای جذب نیرو در دستگاه‌ها و نهادهای پژوهشی استفاده کرد و تجربه‌ای علمی برای ورود به اقدامات علمی کشور خواهد بود.



بیشتربخوانید





عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نگاهی که ستاد کل نیروهای مسلح به جذب مشمولان دارد بر مبنای ظرفیت سالانه، اقلیم و موقعیت جغرافیایی کشور است، تقاضای نمایندگان استفاده از این ظرفیت علمی کشور در کارهای پژوهشی و علمی کشور است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 332025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار