خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/14 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی در تشریح مصوبه اخیر مجلس عنوان کرد:

فرصت مجلس به معلمان قرآن و پرورشی برای استخدام در آموزش و پرورش

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش با اشاره به مصوبه صحن علنی مجلس، گفت: با تصویب این طرح معلمان قرآنی و امور فرهنگی و پرورشی نیز می‌توانند در آزمون استخدامی نهضتی‌ها شرکت کنند.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه این هفته مبنی بر مجوز حضور معلمان قرآن و پرورشی برای شرکت در آزمون استخدامی نهضتی‌‎ها، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه، معلمان قرآنی و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند همزمان با برگزاری آزمون آموزشیاران نهضتی و شرکتی در این آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآیند.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس افزود: پس از قبولی در آزمون، واجدالدین شرایط می‌توانند پس از طی یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و دارا بودن شرایط لازم به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند.



حق وردی با اشاره به کمبود حدود 200 هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در همین راستا طرح جامع ساماندهی معلمان آموزش و پرورش در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در دست بررسی است و نهایتا طرحی بر اساس نیازهای آموزش و پرورش برای همه گروه‌های غیررسمی تدوین خواهد شد.



وی با تأکید بر اینکه در این طرح همه جوانب شرایط استخدام دیده خواهد شد،گفت: با توجه به در پیش بودن سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش و همچنین ادامه روند افزایش جمعیت دانش آموزی در کشور، مقتضیاتی همچون کمبود معلمان در مناطق محروم، مناطق روستایی، مقطع معلم و جنسیت آن مد نظر خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به دلیل همین کمبود معلم، عزم کمیسیون بر این است که این طرح جامع ساماندهی هرچه سریع‌تر تدوین و راهی صحن علنی مجلس شود.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته این جذب‌ها قطعا با در نظر گرفتن ورود معلمان از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 313237
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار