خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/07 - 10:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
تاکید رییس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی بر تامین نظام نوین داوری کشور:

فدراسیون فوتبال با جلوگیری از هدر رفت منابع هزینه خرید VAR را تامین کند

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فدراسیون فوتبال بهتر است با صرفه جویی منابع حاصله و تمرکز بر شایسته هزینه کردن منابع از هدر رفت  بسیاری از منابع که به وفور در برنامه‌های فدراسیون دیده می‌شود، دوری کند و برای تامین تجهیزات نظام داوری تمرکز کند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد انتشار نامه‌ای از سوی داوران شاغل در لیگ برتر خطاب به رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر تسهیل ورود تجهیزات VAR به کشور گفت:  ضرورت دارد که از تمام فناوری‌های نوین در ورزش کشور بهره‌مند شویم؛ فدراسیون فوتبال بهتر است با صرفه جویی منابع حاصله و تمرکز بر شایسته هزینه کردن منابع از هدر رفت  بسیاری از منابع که به وفور در برنامه‌های فدراسیون دیده می‌شود، دوری کند و برای تامین تجهیزات نظام داوری تمرکز کند.



شفافیت منابع و مصارف فدراسیون فوتبال صورت بگیرد



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروزه هیچ برنامه شفافی از منابع و مصارف برنامه فدراسیون فوتبال کشور وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده است و به زودی بحثی در مورد شفافیت منابع و مصارف اعلام خواهیم کرد و فدراسیون فوتبال براساس این نظامنامه شفاف باید گزارشاتی را ارائه کند.  



فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است، انتظار می‌رود این نهاد تمام ظرفیت‌های خود را به درستی فعال کند و هزینه‌ها و مصارف خود را به موضوعات مهم و اساسی فدراسیون اختصاص دهد و همچنین براساس شرح وظایف وزارتخانه ورزش و جوانان باید نظارت جدی بر روی برنامه‌های فدراسیون فوتبال اعمال داشته باشد.



به زودی جلسه‌ای با وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت و ساز و کار نظارتی این وزارتخانه بر عملکرد این فدراسیون را مورد بررسی قرار می‌دهیم



راستینه اظهار کرد: به زودی جلسه‌ای با وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت و ساز و کار نظارتی این وزارتخانه بر عملکرد این فدراسیون را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا فدراسیون برای حل مسائل حیاتی و مورد نیاز خود به فرافکنی موضوعاتی که جزو شرح وظایف خود است نپردازد.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منابعی که امروزه در فدراسیون فوتبال به واسطه هواداران، پیشکسوتان، صنایع و دستگاه‌های مختلف تامین می‌شود که ضرورت دارد به طور درست و هوشمندانه هزینه شود.



عدم پیوست عدالت در توزیع تجهیزات ورزشی در سراسر کشور



عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم تصریح کرد: عدم پیوست عدالت در توزیع تجهیزات و نیازمندی باشگاه‌های مختلف ورزشی در سراسر کشور مطرح است، ما متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از درآمدها و منابع دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصولتی با واسطه و رابطه برای برخی از باشگاه‌ها هزینه می‌شود و بخش گسترده‌ای از باشگاه‌ها، از کمک‌ها و منابع محروم هستند در حالی که اگر پیوست روشنی از نوع مسئولیت و هدایت منابع از تمام باشگاه‌های سراسر کشور داشته باشیم، شاهد توزیع غیر متوازن امکانات و تجهیزات ورزشی در کشور نخواهیم بود.



بیشتر بخوانید:





راستینه در پایان خاطر نشان کرد: امروز در برخی از شهرهای کشور مجموعه‌های ورزشی متناسب با استانداردهای بین المللی ایجاد شده است اما بسیاری از استان‌ها از حداقل امکانات ورزشی محروم هستند و این محرومیت ناشی از توزیع ناعادلانه امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشی است و ضرورت دارد به یک پیوست عدالت در مسئولیت‌های تمام دستگاه‌ها دست پیدا کنیم. وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه‌ها و نهادهای متولی، پیوست‌های عدالت گونه همه دستگاه‌ها که مسئولیت اجتماعی تمام ورزش‌ها را دارند مشخص کند و براساس پیوسته نظارت‌هایی را اعمال کند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 332156
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار