خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/29 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

فاصله بین پژوهش‌های حوزی و نیازهای کشور زیاد است/اعزام ۴۲۱ کارشناس به کمیسیون‌های تخصصی

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: امروزه اینگونه احساس می‌شود که فاصله بین پژوهش‌های که در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود با نیازهای کشور بسیار زیاد است و باید بتوانیم از دستاوردهای علمی حوزه‌ها برای رفع نیازها و کمبودهای نظام سیاستگذاری استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عطاء‌الله رفیعی آتانی در مراسم هفته پژوهش مرکز خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس دنبال آن است که فرآیند اثرگذاری پژوهش‌های حوزوی را در چرخه‌های تصمیم‌گیری و سیاستگذاری نظام بیشتر کند.



وی تصریح کرد: حضور در کمیسیون‌ها محدویتی نداریم و در یک طراز خوب اثرگذار حضور داریم.



رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، همچنین از اعزام 421 نفر از اساتید، فضلا و کارشناس حوزوی و دانشگاهی از طرف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به کمیسیون‌های تخصصی مجلس در یک سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این مرکز در یک سال گذشته بیش از 100 عنوان طرح و لایحه را بررسی کرده است.



رفیعی آتانی از برگزاری 538 نشست علمی، پژوهشی، ترویجی و اجرایی در یک سال گذشته در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد.



وی افزود: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین اقدام به انتشار 107 گزارش علمی مرتبط با طرح‌ها و لوایح در دست اقدام مجلس شورای اسلامی کرده و 50 گزارش علمی در مرحله ویراستاری و نهایی جهت انتشار قرار دارد.



رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: بیش از 500 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در حوزه های مختلف علمی همکاری دارند.



رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد : مرکز تحقیقات اسلامی مجلس فعالیت‌های علمی خود را در قالب گروه‌های علمی حقوق، سیاست، اقتصاد، فرهنگی اجتماعی، مدیریت، مطالعات حکمرانی و تولیدی زیربنایی دنبال می‌کند و ذیل هر گروه نیز چندین کارگروه تخصصی شکل گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 354011
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم