خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/24 - 20:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
با اشاره به جزئیات پرونده

عنابستانی: از 8 اتهام نیروی انتظامی تبرئه شدم

نماینده مردم در مجلس یازدهم از تبرئه شدن خود از حدود 8 مورد اتهامات وارد شده توسط نیروی انتظامی در پرونده مربوط به سرباز راهور خبر داد.

 



علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نتایج بررسی‌ پرونده سرباز راهور گفت: بنده از آن سرباز و افسر نیروی انتظامی شکایت کرده بودم و به دنبال بررسی‌های صورت گرفته برای هر دو نفر قرار مجرمیت صادر شده است؛ همچنین نیروی انتظامی نیز در 8 مورد اتهام از بنده شکایت کرده بود که تقریبا از همه آن ها تبرئه شدم.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در موضوع هول دادن این سرباز که از ابتدا هم پذیرفته و عذرخواهی کرده بودم برای بنده قرار جلب به دادرسی صادر شده است.



وی تصریح کرد: فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون این اتفاق صحیح نبود چرا که بنده به دلیل اینکه نمی‌خواستم این موضوع باعث تضعیف نیروی انتظامی شده و یا علیه نظام استفاده شود در این مورد سکوت کردم تا بررسی‌های لازم انجام شود. 



عنابستانی خاطر نشان کرد: متأسفانه هم برخی رسانه‌های معاند که مخالف مجلس هستند قبل از پایان بررسی‌ها به قضاوت در این مورد پرداختند و هم برخی در نیروی انتظامی برداشت اشتباهی از این مسئله داشتند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: بنده صبوری کردم تا دادگاه طبق روال این پرونده را بررسی کند و حتی برخی تلاش کرده بودند که دادگاه را تحت تأثیر قرار دهند، درحالی که پرونده‌ها هنوز در دادسرا بوده تا به دادگاه ارسال شود که در این زمینه رأی صادر کنند.



وی افزود: حق و انصاف حکم می‌کند که اگر کسی به دروغ ادعا کرده که سیلی خورده است آن را در دادگاه ثابت کند، اما این که به صورت مکرر این اتهام را به عنوان یک امر اتفاق افتاده در رسانه‌ ها مطرح کنند اقدام مناسبی نیست، آن هم در شرایطی که حتی در فیلمی که خود سرباز ضبط کرده بود توهین به بنده محرز بود.



عنابستانی یادآور شد: هیچ مأموری حق ندارد تحت عنوان انجام وظیفه به شهروندان توهین کند و هیچ کجا از قانون به مأمور اجازه داده نشده است که به دیگران توهین کند ضمن اینکه اقتدار نیروی انتظامی نیز در این نیست که از کسی که توهین کرده حمایت کند.



وی افزود: اگر نیروی انتظامی با مأمورانی که توهین می‌کنند که البته تعداد آنها بسیار اندک است، برخورد کند اقتدار خود را بیشتر حفظ می‌کند بنابراین در اینجا نیروی انتظامی مسیر را اشتباه رفت و از هر دو مأموری که برای آنها قرار مجرمیت صادر شده دفاع کرد که این امر به نفع نیروی انتظامی نیست و ذهنیت مردم را نسبت به اقتدار و سلامت آن منفی می‌کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنده باز هم از اینکه از خودروی خود پیاده شدم تا به سرباز توصیه کنم حق توهین ندارد و وی را هول دادم که مجددا عرض می کنم این اقدام در شأن من نبود، عذرخواهی کردم و الان هم دوباره  عذرخواهی می‌کنم اما خطایم سیلی زدن به گوش مأمور در حال انجام وظیفه نبود بلکه هول دادن آن سرباز پس از توهین بود و این دو مسئله با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین حتی اگر این دو با هم دیده شوند باز هم از بابت خطایی که انجام دادم عذرخواهی می‌کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 321170
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار