خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 16:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حضور رئیس و جمعی از اعضای کانون کارشناسان دادگستری در منطقه زلزله زده خوی؛

علیپور:کانون کارشناسان دادگستری استان تهران 50 کانکس به مناطق زلزله زده خوی اهدا می‌کند/نجف‌زاده: اسکان زلزله‌زدگان از چادر به کانکس ضروری است

رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان تهران، گفت: با بررسی هایی که انجام دادیم مقرر شده است کانکس هایی که از سوی کانون کارشناسان دادگستری تهیه شده را به خانواده های کم بضاعت و فاقد امکانات اختصاص دهیم که تعداد این کانکس ها حدود 40 الی 50 عدد است.

رضا علیپور، رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان تهران در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، به بازدید خود و برخی اعضای کانون از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و همچنین اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بنده و تعدادی از همکارانم در مناطق زلزله زده شهرستان خوی در حال بازدید و بررسی جهت جانمایی کانکس برای اسکان اهالی زلزله زده هستیم.



وی افزود: با توجه به اینکه منطقه زلزله زده خوی در منطقه ای سردسیری واقع شده است و اکنون هم در فصل سرما قرار داریم اسکان اهالی در چادر باید به صورت کوتاه مدت باشد به همین سبب ما برنامه ریزی کردیم تا حدود 40 الی 50 کانکس را در این مناطق جانمایی کنیم.



رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان تهران اظهار کرد: با بررسی هایی که انجام دادیم مقرر شده است کانکس هایی که از سوی کانون کارشناسان دادگستری تهیه شده را به خانواده های کم بضاعت، فاقد امکانات و امثالهم اختصاص دهیم.



علی پور تاکید کرد: حدود 4 هزار نفر کارشناس در کانون کارشناسان دادگستری استان تهران عضویت دارند که در حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله و ... پای کار می آیند و اقدامات خیرخواهانه از قبیل ساخت مدرسه و تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی را در دستورکار قرار می دهند.



وی عنوان کرد: قرار بر این شده است علاوه بر اهدای کانکس به مناطق زلزله زده خوی یک مدرسه را هم که در زلزله تخریب شده را احداث کنند.



دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا اسکان اهالی مناطق زلزله زده برطرف شود



عادل نجف زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به وضعیت زلزله زدگان شهرستان خوی و اقدام کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در جهت تأمین کانکس برای اهالی زلزله زده، گفت: با توجه به برودت هوا و سرمای شدیدی که در مناطق زلزله زده وجود دارد اسکان در چادر برای مردم زلزله زده و به ویژه بیماران صعب العلاج بسیار سخت است.



وی افزود: دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا شرایط مطلوبی برای مردم مناطق زلزله زده به وجود بیاورند و این مهم نیز می تواند با تأمین کانکس و وسایل گرمایشی تا حدودی مرتفع شود.



نماینده مردم خوی و چایپاره، بیان کرد: اقدام کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در جهت اهدای کانکس به مناطق زلزله زده قابل تقدیر است و قطعاً چنین اقدامی باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود. همچنین از خیران سراسر کشور نیز درخواست دارم برای حل مشکل اسکان اهالی زلزله زده همچون روزهای اخیر اقداماتی را انجام دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357146
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم