خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/19 - 09:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمد بیگی:

عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه به مشکلات آموزش و پرورش دامن زد/ ساختار آموزش و پرورش ساختار بیماری است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه همکاری دولت در برخی حوزه‌ها خطاب به رییس جمهور؛ گفت: آقای رییسی، رییس جمهور محترم؛ صرفا چکش عدالت را بر روی میز آموزش و پرورش نکوبد بلکه عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه به مشکلات وزارتخانه آموزش و پرورش دامن زده است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد عملکرد وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیرانتفاعی، گفت: عدم پرداخت حقوق فرهنگیان و تاخیر در واریز آن، حفظ شأن کرامت فرهنگیان را زیر سوال برد. کوتاهی در پرداخت حقوق این گروه سازنده جامعه، منجر به ناراحتی و نارضایتی‌ها شده است.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد:تنها برکناری وزیر آموزش و پرورش حلال مشکلات نخواهد بود، مسائلی همچون مشکلات ساختاری، اعتبارات بودجه‌ای، تقویت نیروی متخصص انسانی برای این وزارتخانه‌ باید به صورت جدی حل شود. رییس جمهور محترم، صرفا چکش عدالت را بر روی میز آموزش و پرورش نکوبد بلکه عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه به مشکلات وزارت آموزش و پرورش دامن زده است.



وی در ادامه یاد آورد شد: طی جلسه‌ای که با رییس جمهور داشتم، درخواست کردم که هر چه سریع‌تر مشکلات این وزارتخانه حل شود و اعلام نموده که اگر مشکلات اعتباری وزارت آموزش و پرورش به واسطه سازمان برنامه بودجه حل نشود بی تردید رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس مورد پرسش قرار می‌گیرد و باید پاسخگوی مردم از تربیون قوه مقننه باشد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر سابق وزارتخانه آموزش و پرورش زحمات بسیاری در مدت وزارت خود در آموزش و پرورش کشیدند اما بسیاری از اقداماتی که فرهنگیان انتظار تحقق آن را داشتند در دوران وزارت ایشان رخ نداد و حتی ۳ مرتبه استیضاح برای ایشان در نظر گرفته شد چرا که خروجی لازم و کافی از عملکرد ایشان را شاهد نبودیم.



عضو ناظر بر عملکرد مدارس و مراکز غیرانتفاعی با انتقاد از ضعف عملکرد دولت سیزدهم در برخی حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ها در دولت ضعیف است از حوزه اقتصاد گرفته تا حوزه فرهنگی و آموزشی کشور؛ واقعیت اینجاست که ساختار آموزش و پرورش ساختار بیماری است باید با تحولات بنیادی در  زیر ساخت‌های آن اقدام به اصلاح ضعف‌ها داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359625
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم